1

Onderwerp: Vieze fondant

hoi

ik had voor het eerst fondant besteld (regalice) maar bah wat is dat vies!! Ik had de smaak van de roze koeken verwacht. Moet ik een ander merk proberen of toch maar overstappen op marsepein.
Ik gebruikte het voor het bekleden van cupcakes. Ik wil ze voor de verjaardag van m'n dochter maken. Maar ik verwacht dat m'n dochter geen marsepein lust. Ik zoek wel rolfondant want ik wil ze stempelen.

hebben jullie tips?

groetjes
anita

2

Re: Vieze fondant

Je kan de mmf proberen of de vanillefondant. Deze vind ik qua smaak een stuk beter en de mmf vind ik trouwens ook fijn werken  :Y

Veel liefs Rafaëla

hoe maak je vanillefondant

4

hoi

ik probeer de mmf te maken maar het blijft maar een plakkerige massa. wanneer wordt het dikker en rolbaar? moet ik het in de koelkast zetten?
wat doe ik fout?

gr.
Anita

5

Meer poedersuiker!! Als het minder plakkerig wordt, ga je de goeie kant op :) er moet echt een hele hoop doorheen...

pukkie schreef:

hoi

ik probeer de mmf te maken maar het blijft maar een plakkerige massa. wanneer wordt het dikker en rolbaar? moet ik het in de koelkast zetten?
wat doe ik fout?

gr.
Anita

Maar beslist niet in de koelkast bewaren, gewoon in een plastic zakje of bakje!!

7

Ik houd ook helemaal niet van fondant. Marshmallow valt nog mee, maar ik gebruik meestal marsepein of marsefond. Tja, het is erg smaakgebonden...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

8

Ik vind fondant ook niet lekker gebruik het echt alleen als ik spierwit moet hebben voor strikken etc. qua smaak vind ik de vanillefondant het lekkerste..

9

Er moest inderdaad meer poedersuiker bij, bedankt voor de tip.
Maar als je het eet moet je er echt niet bij stilstaan wat er in zit, zeg !!

Inmiddels ook marsepein uitgeprobeerd. Is wel iets lastiger te stempelen maar m'n dochter luste die ook.

Nog een vraagje over het klaarmaken en bewaren:
Ik wil een dag van te voren de cakesjes maken voor haar verjaardag maar ook de marsepein plaatjes al gestempeld hebben. Kan dat ? In koelkast werd marsepein hard en op aanrecht ook, droogt uit. Hebben jullie tips over hoe dat het beste kan doen? of moet ik toch gewoon heel vroeg opstaan op haar verjaardag....