1

Onderwerp: vraagje over zelfgemaakte botercreme

Ik heb zojuist voor het eerst botercreme (zelf) gemaakt, 100 gr. margarine, 100 gr. roomboter en 200 gr. poedersuiker. Nou vind ik dat je de suiker heel goed "voelt". Hebben jullie hier ervaring mee en proef je dit nog steeds als je de taart eet?? Alvast bedankt voor het reageren.

2

Re: vraagje over zelfgemaakte botercreme

Ik kan je helaas niet helpen, ik heb nl geen ervaring met de botercreme mix. Ik heb dus geen vergelijking. :O Ik kan me echter wel voorstellen dat je wellicht verschil merkt. De mix zal misschien wat fijner zijn. Heb je wel de poedersuiker gezeefd?

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

Ik maak zo ook altijd de botercreme om af te smeren maar ik mix best lang met mijn Kenwood KM 300. Eerst de boter goed smeuig en daarna met beetjes de bakkerspoedersuiker. En dan nog een tijdje goed door mixen. Ik voel dan geen suiker en proeven: botercreme is meestal zoet :-D

4

Geen last van. Ik mix nooit heel lang en zeef de poedersuiker ook niet altijd (laatste keer heb ik het voor het eerst gedaan, merkte geen verschil). Maar misschien let ik er ook wel niet zo op, vind het gewoon heerlijk spul!

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

5

Je kan er ook nog een smaakje erdoor doen. Bijvoorbeeld citroenaroma of vanille.

6

Dank jullie wel.
Heb het inderdaad wel heel lang gemixed (zo'n 10 minuutjes) maar mijn man zegt dat 't meevalt....Ach, we proberen het maar gewoon.

7

Ik mix het niet eens, laat de boter gewoon zacht worden en dan de poedersuiker er door heen, en een beetje cacao en een beetje likeur....... dan wordt het heel lekker. Ik gebruik wel alleen puur roomboter. Geen margarine want dat vind ik vies.

8

Ik heb de 1ste keer gewone ppoedersuiker gebruikt en ik had toen ook het idee dat dit toch te grof was. daarna bakkerspoedersuiker geprobeerd en dit was perfekt.
Het schijnt ook te helpen als je de botercreme nog even laat staan zodat de suiker als het ware door de boter smelt.