1

Onderwerp: water maken

Hallo allemaal,

Hoe maak ik "water" op mijn cake, om een bootje op te zetten?
Het lijkt op een soort gel of zoiets.
Kan iemand mij dit vertellen en waar ik dit spullie kan kopen.

Groetjes Sylvia

2

Re: water maken

Hai Sylvia.

Zoals ik heb begrepen word dit meestal gedaan met botercreme met kleurstof.
Zie b.v. de A-diploma taart van Cisca 75.
Je zou ook icing kunnen gebruiken en als je wilt dat het zachter blijft dan gewoon wat gliserine toevoegen. Bij mijn ervaringen blijft het dan ook wat glanzender wat bij water wel weer mooi is.
Mischien zou je ok een soort gelatine kunnen gebruiken maar hoe dat zich op een taart zou houden weet ik niet, mischien een cake bakken, in stukken snijden en verschillende uitprobeersels maken om te kijken wat er gebeurd en wat je het mooist vind.
Hopelijk kun je hier iets mee. In ieder geval veel succes met je taart. Wel op de show off zetten h

3

Re: water maken

Hoi Wendy,

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik het komend weekend (dan heb ik teninste een dagje extra vrij ivm Pasen) maar eens iets ga uitproberen.
En ik zal zeker een fotootje in de show-off zetten van het uiteindelijke resultaat.

Groetjes Sylvia

4

Re: water maken

Je zou ook de ondergrond gemarmerd kunnen maken van de marsepein (blauw wit of met airbrush) en met icing een soort golven erop spuiten. Heb ik gezien ergens (weet niet meer waar) zag er ook leuk uit. Of misschien met icing golvenplaatjes maken en erop of ertegenaan plakken. Maar ja ik denk dat de botercreme oplossing wel het eenvoudigst is :-) Sukses in ieder geval

Groetjes,
Lara

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

Re: water maken

Hoi Sylvia,

Bedoel je mischien piping gel?
Dit berichtje kreeg ik een poosje terug toen ik me afvroeg of je het zelf kunt maken.

Hopelijk  heb je hier wat aan
groetjes Francisca

"Ik heb twee boeken, waar piping gel in voorkomt. In het ene boek wordt gezegd dat piping gel of piping jelly "maintains a shiny, wet look when set". In het andere boek een recept om zelf te maken: Doe 75 g witte basterdsuiker en 1 el maizena in een klein pannetje. Roer er geleidelijk 60 ml citroensap en 60 ml water door. Op hoog vuur roeren tot het kookt en dikker wordt. Evt. nog kleuren. De piping gel is luchtdicht in de koelkast tot een maand houdbaar. Als het te dik is, dan met een klein beetje water verdunnen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar misschien heeft iemand hier wat aan."

6

Re: water maken

Hoi Franciska,

Lijkt me een goeie voor bij de recepten ;)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Re: water maken

Lachen, ik zie nu  pas dat dit onderwerp dubbel geplaatst is en heb bij de andere het zelfde recept net geplaatst :) :D dan wordt hij vast sneller gevonden.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.