1

Onderwerp: HELP tijdgebrek....ben overzicht kwijt

Lieve mensen

planning is niet mijn sterkste kant dus ik heb ff een vraag..
Heb 2 opdrachten die vrijdagavond worden opgehaald en zaterdag aangesneden gaan worden...
Nu zou ik vrijdag vrij zijn van werk om ze te maken maar dat gaat helaas niet door en ik heb ik vandaag vrij gekregen..

Heb net de kapsels gebakken.. Wanneer kan ik ze volgens jullie afsmeren en vullen... Moet ik dan echt wachten tot vrijdag...??? Dan heb ik alleen een paar uurtjes na werk tijd.. Kan er 1 vandaag maken en gedecoreerd invriezen...
Ik heb namelijk geen plek voor 2 complete taarten in de vriezer anders had ik ze vandaag al helemaal afgemaakt en ingevroren... Wie heeft tips..  Ik ben echt even het overzicht kwijt...

Sorry hoop dat ik het ook beetje duidelijk en niet chaotisch getypt heb.. Er is beetje chaos in mijn hoofd.... :grr:  ben nog niet zo lang aan het bakken en dan is 2 opdrachten tegelijk toch iets teveel van het goede.... :s  :s  :s  :s  :s  :(  :(  :(  :(  :grr:  :grr:  :grr:

Groetjes Michelle

Re: HELP tijdgebrek....ben overzicht kwijt

Waarmee ga je ze vullen? Misschien kan er wel gewoon eentje buiten de koelkast blijven.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

Banketbakkersroom en jam... Gewoon simpele vullingen...
Het zijn kindertaarten...

Maar kan ik ze dan vandaag maken en zijn ze zaterdag nog goed???
Kan ik ze ook vandaag maken en in de koeling bewaren volledig klaar.. in mijn koelkast heb ik wel genoeg ruimte..

Hmmmmm..... Ik zou bbr sowieso niet invriezen, dat is echt niet goed voor bbr. Eigenlijk is bbr ook maar twee dagen van topkwaliteit. Hij blijft in de koelkast wel wat langer goed hoor, maar hij wordt er niet lekkerder op.
Al zal dat voor een kindertaart niet zoveel uitmaken waarschijnlijk.

Ik zou dan inderdaad denk ik voor de laatste optie gaan als ik jou was.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

Als je ze nou bakt en alle versiersels + tekst vandaag al maakt en vrijdag vullen en afmaken, dan is het misschien haalbaar.
Zeker als je er al 1 helemaal afmaakt en in de vriezer zet.

Of vandaag alle versiersels maken, donderdagavond vullen, besmeren en bekleden en vrijdag verder versieren.

Ik heb als ik in tijdnood zit ook wel eens aangeboden om ze dan zelf op zaterdag te brengen ipv dat ze op vrijdag opgehaald worden. Dan heb je nog een hele avond + nacht!

If live gives you lemons, make lemonade!

6

Bedankt voor de tips.. Ben alweer wat relaxter nu... :D
Ga nu alle versieringen afmaken en de letters en dan morgen vullene en bekleden en vrijdag versiering erop... Spreek wel af om ze pas vrijdagavond na 8 te komen halen of ik vraag zaterdagochtend. Het is gelukkig voor bekenden.. Ik kan zelf helaas niet brengen omdat ik geen auto bezit..

Thnx... Weet nu al niet meer wat ik zonder het forum zou moeten.. hiihi :lol:

groetjes Michelle

7

Pfff.............kapsels die je vandaag gebakken hebt en taart die dan pas zaterdag wordt aangesneden............voor opdrachten zou ik dat toch wel te lange tijd vinden............wo-za.

Kun je niet een plekje in de vriezer bij de buren reserveren?

Maar de anderen hebben je tips gegeven en die hebben ervaring met bakken voor anderen, dus dan komt het helemaal goed! Ben benieuwd naar de foto's!  :Y

8

Karin09 schreef:

Pfff.............kapsels die je vandaag gebakken hebt en taart die dan pas zaterdag wordt aangesneden............voor opdrachten zou ik dat toch wel te lange tijd vinden............wo-za.

Kun je niet een plekje in de vriezer bij de buren reserveren?

Maar de anderen hebben je tips gegeven en die hebben ervaring met bakken voor anderen, dus dan komt het helemaal goed! Ben benieuwd naar de foto's!  :Y

Ik vind het ook eigenlijk te lang ertussen maar door de verandering van vrije dag kwam er zoveel tijdsdruk dat ik het ook niet meer wist... En ik begin nu ook nog eens grieperig te worden... pppfff het zit niet mee... Ga gewoon zoveel mogelijk van decoratie nu proberen voor te bereiden en dan ff lekker met een paracetamolletje slapen...

9

Sterkte meid...........het gaat je echt wel lukken!
En het griepje even aan je voorbij laten gaan! :Y  :Y