Onderwerp: hoeveel stukken bij bakblikken 10cm hoog?

Heb het forum uitgespit en kom vooral tegen de bakblikken van 7,5 hoog.

Lees wel bij tabellen dat je afhankelijk bent van de hoogte van een taart. Dat er anders +2 geteld moet worden.

Nou heb ik voor een minibruidsstapel bedacht:

20 rond en 10 hoog
18 rond en 10 hoog
12 rond en 10 hoog.

Ik denk dat dit ongeveer genoeg zal zijn voor 37 personen.

Oh ja, op de taart van 20 hoog komt nog een stuk cake in de vorm van een hart, deze zal voor ong 1 persoon zijn...

Wat schatten jullie??
Om de taart heen komen nog vierkante taartjes genoeg voor 25 man. Ik moet in totaal ong. 56 man voeden met taart.
Wil graag altijd wat extra hebben just in case...

Ben erg benieuwd naar jullie mening!

Groetjes en alvast bedankt!

2

Re: hoeveel stukken bij bakblikken 10cm hoog?

en komt de 18rond op de 20 rond te staan? Dat lijkt me niet echt mooi...

Groetjes, Dorothea.

met alle respect, maar heb je een idee hoeveel stukken hieruit gaan???

de maten zijn aangepast ivm het overige ontwerp...
Na vrijdag kan je zien wat ik bedoel. Dan kan ik de foto's plaatsen

Taartjevan10tje schreef:

Lees wel bij tabellen dat je afhankelijk bent van de hoogte van een taart. Dat er anders +2 geteld moet worden.

dat + en -2 bij de aantallen, is met die benodigdheden met een bepaalde bakvorm. Maar de hoeveelheid beslag is dus uitgegaan van een 7,5cm hoog bakblik. Als jij nogmaal ik zeg 3 eieren gebruikt en een 7,5 hoog blik en dan een beslag van 3 eieren opeens in een 10cm hoog blik gaat doen, wordt niet plots je taart 2,5 cm hoger. Je moet er meer beslag in doen en dan kan hij 10 cm hoog worden.

mijn taarten zijn ook 10cm hoog als ze gevuld en bekleedt zijn en ik kan best iets meer uit de taart snijden dan de tabellen aangeven, maar ik haal echt geen 37 stukken uit de door jou beschreven maten. Maar goed, het aantal stukjes wat je er uit haalt is persoonsafhankelijk, de ene snijdt grote stukken en de andere kleine.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Tirza bedankt, was vergeten erbij te vermelden dat ik het beslag gebruik van de taarten:

16- 20 en 22 om de blikken van 12- 18 en 20 te vullen...

De randen zijn opgehoogd. Het zijn dus taarten van ong. 12/15 cm hoog.

Maar ik denk dat ik sowieso meer vierkanten erbij ga bakken.
Voor de zekerheid.

Groetjes en nogmaals alvast bedankt