1 Laatst bewerkt door jolan1982 (31-08-2010 17:38)

Onderwerp: Is deze startersset wat, of kan ik beter los bestellen?

Ik heb een startersset gevonden, maar vraag me af of dit wat is of dat ik beter losse dingen kan bestellen.

taartshoppie.nl/epages/62339039.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/62339039/Products/%22Starterspakket%20Taart%22

Zowiezo zal ik bij deze startersset nog kleurstoffen bestellen. Nu heb ik daar ook een vraag over. Ik zie pasta's, gel en poeder. Ik heb tot nu toe alleen met gel gewerkt. Wat adviseren jullie?

bedankt alvast!

2

Re: Is deze startersset wat, of kan ik beter los bestellen?

misschien heb je weer kans op een bruikbaar antwoord wanner je verteld welke startersset? misschien iets duidelijker zijn met wat daarin zit.
je hebt verschillende soorten sets.

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

3 Laatst bewerkt door jolan1982 (31-08-2010 17:38)

oh oeps.... vergeten de link erbij te zitten, beetje dom....

taartshoppie.nl/epages/62339039.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/62339039/Products/%22Starterspakket%20Taart%22

Volgens mij is dit echt een prima startersset!
Er staat volgens mij alleen niet bij welke kleur van Americolor erbij zit, of lees ik niet goed?
En iets van uitstekers is ook altijd wel leuk....
Succes!

5

nee er staat idd niet bij welke kleur, maar ik ga gewoon een setje kleurtjes bij bestellen.
Gebruiken jullie poeder, gel of pasta? en waarom die?

6 Laatst bewerkt door RedRose18 (31-08-2010 16:02)

ziet er goed uit, dat setje, daar kun je al heel veel mee
uitstekers zou idd nog handig zijn en misschien wat meer kleurstoffen

ik gebruik eigenlijk altijd gels, dat vind ik zelf het prettigst werken. makkelijk te mengen en niet zo veel van nodig.

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

7

mag je die link hier wel plaatsen???

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

Ja dat van die link vraag ik me ook af...
Maar wat betreft de kleurstoffen: Ik gebruik altijd die van Wilton of Americolor.
Moet zeggen dat mn voorkeur uitgaat naar Americolor omdat dat ik een knijpflesje zit.
Hoef je niet met prikkertjes en dingetjes in de kleurstof zelf te zitten...
Scheelt ook weer vieze handen!
Of liggen die vieze handen aan mijn onhandigheid?  :o

9

Een mooie set en goedkoper dan los bestellen. De vraag is alleen of je alles gaat gebruiken.
Als je niet gaat boetseren dan heb je de modelling set niet nodig. De rolling pin is wel leuk voor kleine dingetjes uitrollen, maar als je een taart gaat bekleden dan is hij te klein.
De PME pan is geweldig, maar je kunt ook beginnen met gewoon een springvorm die je misschien al in de kast hebt liggen. Wat ik eigenlijk wil zeggen: het is een goede setEn als set goedkoper dan alles los kopen. Maar als je net begint heb je vaak al genoeg aan de bisquitmix, een lange rolstok, marsepein of fondant en wat uitstekers.
Het is maar net wat je wil  :s  :) .

10

Judy schreef:

mag je die link hier wel plaatsen???

:nooo  :nooo  even www. ervoor weghalen. Dan kan iedereen wel zien wat je bedoelt maar wordt er niet rechtreeks doorgelinkt.

11 Laatst bewerkt door djehr (31-08-2010 16:14)

angelavanderploeg schreef:

Het is wel een handigheidje om ervoor te zorgen dat de kleurstof zoveel mogelijk binnenin de marsepein blijft. Persoonlijk gebruik ik altijd handschoenen bij het kleuren.

Ik gebruik ook meestal de wilton kleuren (gel). Dat knijpflesje vind ik niet altijd handig als je maar heel weinig nodig hebt. Je moet echt uitkijken dat je niet te hard knijpt.

Poeders gebruik je meestal om te dusten of mee te verven (vermengen met een beetje alcohol)

djehr schreef:
angelavanderploeg schreef:

Het is wel een handigheidje om ervoor te zorgen dat de kleurstof zoveel mogelijk binnenin de marsepein blijft. Persoonlijk gebruik ik altijd handschoenen bij het kleuren.

Ik gebruik ook meestal de wilton kleuren (gel). Dat knijpflesje vind ik niet altijd handig als je maar heel weinig nodig hebt. Je moet echt uitkijken dat je niet te hard knijpt.

Poeders gebruik je meestal om te dusten of mee te verven (vermengen met een beetje alcohol)

Gebruik ook handschoenen om echt te kleuren hoor! :lol:
Anders zou ik erg bijzondere handen krijgen...
Maar vaak breng ik zonder handschoenen de kleurstof via een tandenstoker aan op de marsepein.
Dit zorgt bij soms al voor een rommeltje...
Maar heel slim...als ik nu gewoon die handschoenen daarvoor alvast aantrek...heb ik nergens last van! :grr:
Dat ik daar nou niet eerder op ben gekomen... :lol:

13

Ik heb nog nooit een taart gebakken ik wil heel graag iets bakken wat ook mooi eruit ziet natuurlijk.
Ik zie ook recepren staan ook handig allemaal.

Mijn vraag is wat heb ik nodig voor het begin ik wil een taart die bekleed is met fondant of marsepijn wat is lekkerder! E een mooie roos erop!

Ik heb een nieuwe hobby gevonden! Taarten bakken!!!!