1

Onderwerp: Wat is nou koel? Sorry weer een bewaar vraag :)

hallo dames, wederom een bewaar vraag,

Ik heb volgende week een bruiloft opdrachtje, 3 taartjes met vanille en frambozen botercreme van de mix. Het moet donderdag ochtend af zijn en ik wil het dinsdag al maken. Woensdag moet ik namelijk nog de bijbehorende cupcakes maken.

Ik zit nu even in een tijdelijk huisje, ter overbrugging naar ons nieuwe huis en ik vind dit een rot huis. Heb hier een mini koelkast en het is hier vrij vochtig in huis. (niet echt een taartenhuis dus :) )

Maar om een lang verhaal kort te maken, in mijn vorige huis deed ik alle taarten in de koelkast, nooit geen condens. Maar nu gaat dat niet echt passen denk ik. Kan ik de taart van dindag tot donderdag buiten de koelkast bewaren. Het is hier ongeveer 20 graden in huis.

Anders moet ik even een transfer ;) regelen naar een andere koelkast.

Wat zouden jullie doen?

O ja ik smeer af met de mix, maar dan met minder water erdoor. Want de bruidegom vond de 1:1 vies  :s

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

2

Re: Wat is nou koel? Sorry weer een bewaar vraag :)

Ik ga je geen advies geven over de koeling, want daar heb ik geen ervaring mee (hier ook alles in de aparte taartenkoelkast). Maar wat ik me afvroeg: waarom draai je het niet om? Eerst de cupcakes maken en de dag later de taart? Cupcakes hoeven niet gekoeld te worden en zijn een dag later nog net zo lekker.

Groet, Jolanda

3

Bedankt voor je tip. Ik wil de taart het liefst het eerst doen, omdat dat het meeste werk is en dan heb ik dat alvast klaar. De afgelopen zomer ging het steeds slecht met bekleden waardoor ik nu een beetje stressig ben geworden. Gelukkig net een taart gemaakt en die ging wel goed.

Iemand nog tips?

4

Ik weet wel een oplossing, je komt hem bij mij maken of ik bewaar hem voor je! Hij hoeft in principe niet in de koeling!

5

haha, we hebben er het morgen wel even over. Ik heb even zitten meten en denk toch wel dat het lukt met de koelkast, moet de rest er gewoon allemaal uit :)

Ik heb toch maar besloten om niet meer van die grote opdrachten te doen, beetje te veel stress en dat kunnen we niet gebruiken :)

Anja tot morgen he, heb er zin in!