1 Laatst bewerkt door zoethoudertje (30-08-2010 18:41)

Onderwerp: Een "how to" foto's op het forum v leukste taarten.nl via you tube

Nog maar kort zit ik op deze site en het valt me op dat anderen net als ik moeite hadden om foto's op het forum te plaatsen.
Daarom, en ik vond het ook leuk om te maken hoor, heb ik een filmpje gemaakt.
Graag wil ik weten of het filmpje duidelijk is en of er nog iets niet uitgelegd is.  Ik kan hem zo nog bewerken en opnieuw plaatsen.
Bij mij zelf was het probleem dat ik wel had gezien dat je
[img]link[/img] moest toetsen maar dat je bij de 2e een / moest plaatsen, dat had ik maar niet in de gaten. :(
Vandaar:
http://www.youtube.com/watch?v=gBiOuc__5xA
Bedankt voor het kijken en hopelijk voor andere nieuwkomers: snel die foto's op het forum! :Y
Ik zie zelf al een foutje, 1 foto komt 2 x terug :/

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

2

Re: Een "how to" foto's op het forum v leukste taarten.nl via you tube

de link doet het niet....  :(

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

taartschuur schreef:

de link doet het niet....  :(

Raar, bij mij wel maar het is al verholpen, hij stond nog op prive :)
Maar ach, taartgeheimen heb je hier niet dus: hij staat nu weer op openbaar.  :)

ik heb wel een aanvulling :D

niet extra op de foto die je wilt klikken, dus dat dat extra schermpje opent. Dat zorgt soms voor mega grote foto's in het forum, waardoor je scherm helemaal uitrekt. Je kunt direct op mijnalbum.nl op de foto klikken met je rechtmuisknop (niet op de thumbnail, maar op die normale foto) en dan...

niet opslaan als... maar afbeeldingslocatie kopieren, of naar eigenschappen en dan locatie, de link die daar achter staat kopieren

hmmzzz. t filmpje loopt vast bij 1.30 :S

Wel super dat je dit hebt gemaakt! Zal vast een hoop gedoe schelen! :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5 Laatst bewerkt door Dot (30-08-2010 19:11)

leuk gedaan, alleen stopt hij bij:

Dan ga je naar het forum en kiest de taartenparade

Daar zit een foutje in, òf  "ga je naar het forum en kies"
òf  "ga je naar het forum en je kiest"

Verder leuk gedaan zo met de foto's.

nog een keer geprobeerd en toen stopte de film niet.

Groetjes, Dorothea.

6

Bij mij was het probleem, dat als je via Hyves upload, je eerst met je rechter muis, eigenschappen opent, zodat je direct linkt aan de foto. Ik heb van meer mensen begrepen dat ze dit niet wisten. (Is anders als via mijnalbum.nl)

Een ongeluk zit in een klein hoekje, geluk zit in al de rest!

Ik wacht nog even andere tips af en haal hem dan weer vt web om het te verbeteren. Daar moet ik natuurllijk wel even lekker voor gaan zitten. Geeft niet. Rommelen met filmpjes maken vind ik leuk.

8

nog een andere tip is (bij mijnalbum dan)
als je je foto op het scherm hebt, zie je aan de linkerkant
    "Link naar foto / album" staan

Als je daarop klikt  en dan  "Foto op website of blog" aan klikt, dan kun je onderaan de tekst kopieren naar DLT, en er staat ook al IMG voor en achter.

Groetjes, Dorothea.

9 Laatst bewerkt door zoethoudertje (30-08-2010 20:13)

Dot schreef:

nog een andere tip is (bij mijnalbum dan)
als je je foto op het scherm hebt, zie je aan de linkerkant
    "Link naar foto / album" staan

Als je daarop klikt  en dan  "Foto op website of blog" aan klikt, dan kun je onderaan de tekst kopieren naar DLT, en er staat ook al IMG voor en achter.

Die ga ik gebruiken, heel simpel! Ik zag mezelf zo ploeteren en anderen ook.
Weet een van jullie waarom het filmpje vastloopt? Ik heb wel vaker filmpjes gemaakt en het gaat altijd goed. Je kan via het programma dat ik gebruik (i movie) je filmpje direct op youtube plaatsen en ik heb de een na beste kwaliteit gekozen. Toch te zwaar?

10

Hey handig dat je ook via hyves op kunt loaden.. Dat scheelt weer een stapje

11

Lientje schreef:

Hey handig dat je ook via hyves op kunt loaden.. Dat scheelt weer een stapje

scheelt weer een stapje?
je kunt vanaf iedere afbeelding op internnet de link hier neerzetten en de foto zichtbaar maken. de link van hyves is alleen lang en mensen letten dat niet goed op en pakken de halve link, tsja dan doet de foto het niet.

groetjes Tirza     

12

Ik kom even de knuppel in het hoenderhok gooien. Ik lees af en toe een topic over het gebruik/misbruik van foto's van andermans taartfoto's. Ik zie in dit filpmje ook foto's van andere mensen dan de maakster van het filmpje. Is hier toestemming voor gevraagd??

Volg je hart...want dat klopt!

13 Laatst bewerkt door Dot (01-09-2010 09:56)

het is wel een verschil of je de taarten ge(mis)bruikt om voor te doen dat je ze zelf gemaakt hebt, of dat je ze gebruikt om uit te leggen hoe je ze kunt uploaden.
ik bedoel dus, dat TS niet zegt, dat ze de taarten zelf gemaakt heeft en ook niet doet alsof.

Groetjes, Dorothea.

14

Dot schreef:

het is wel een verschil of je de taarten ge(mis)bruikt om voor te doen dat je ze zelf gemaakt hebt, of dat je ze gebruikt om uit te leggen hoe je ze kunt uploaden.

Daar heb je wel gelijk in maar toch zou ik het niet leuk vinden om een foto van mijzelf tegen te komen in zo'n filmpje.....maar dat is mijn mening....

Volg je hart...want dat klopt!

mniek schreef:
Dot schreef:

Daar heb je wel gelijk in maar toch zou ik het niet leuk vinden om een foto van mijzelf tegen te komen in zo'n filmpje.....maar dat is mijn mening....

Daar heb je gelijk in. Mij lijkt het juist leuk om je taartje tegen te komen, maar ik werk bv. ook niet commercieel en ieder natuurlijk zijn mening.  Geen probleem. Ik ben wel bezig het filmpje te wijzigen en vraag hierbij:

Heeft een van jullie wellicht een leuk taartje die ik mag gebruiken in een "how to" filmpje om te laten zien hoe je foto's op het forum zet.
Het filmpje kan natuurlijk ook zonder foto's.  Ik heb er zelf nog maar enkelen dus die zijn ook niet vullend.

Ik zal het filmpje van youtube halen dus de link zal boven niet meer werken.

16

Leuk idee!

Van mij mag je foto's gebruiken hoor, als je dat wilt... Kijk maar in mijn webalbum en doe er iets leuks mee. Maar heb je dan geen eigen foto's die geschikt zijn? Altijd handig, hoef je geen toestemming te vragen ;)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

17 Laatst bewerkt door zoethoudertje (01-09-2010 13:26)

Jozien schreef:

Leuk idee!

Van mij mag je foto's gebruiken hoor, als je dat wilt... Kijk maar in mijn webalbum en doe er iets leuks mee. Maar heb je dan geen eigen foto's die geschikt zijn? Altijd handig, hoef je geen toestemming te vragen ;)

Morgen ga ik mijn 2e taart bakken, dus het aantal foto's schiet zo niet echt op.  Maar ook alleen foto's van MIJN taarten.... daar zit niemand op te wachten volgens mij. Het is juist leuk om een collage te zien, van beginners en van gevorderden.
Bedankt, ik ga er een paar lenen.

18

Jozien schreef:

Van mij mag je foto's gebruiken hoor, als je dat wilt... Kijk maar in mijn webalbum en doe er iets leuks mee.

same here :Y

groetjes Tirza     

19 Laatst bewerkt door zoethoudertje (03-09-2010 16:13)

tipsytaartje schreef:
Jozien schreef:

Van mij mag je foto's gebruiken hoor, als je dat wilt... Kijk maar in mijn webalbum en doe er iets leuks mee.

same here :Y

Een mooie elegante schoen is nooit weg.
Bedankt.