1

Onderwerp: Vulling met amaretto?

Kreeg van mijn broer het verzoek voor een taart. Hij wil graag een amaretto vulling, want dat is ook van amandelen gemaakt, net als marsepein. Heeft een van jullie een lekker recept voor een vulling met amaretto of zal ik botercreme met smaakje doen? Hoeveel amaretto moet er dan in de botercreme en kan dat met die van de webshop? Combineren met bokkenpootjes? want dat leek hem ook lekker erbij...
Ben benieuwd naar jullie creatieve ideeen ;)

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

2

Re: Vulling met amaretto?

Aamarettinikoekjes ipv bokkepootjes... jammie...!!!
Amaretto kun je gewoon door de botercreme van de webshop doen, deed ik laatst ook en het was heerlijk! Geen jam erbij, v

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Oh ja, je zou eigenlijk ook een beetje amaretto door het kapsel moeten meemixen!!!!! Is echt heel lekker.

Ik heb laatst een cakerol gemaakt met amarettovulling zoals beschreven. Die was heerlijk!

Groetjes, Carin

4

Wauw, jij bent een echte amarettofan!!! lijkt me heerlijk, je hoort het nog wel!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

5

Je hebt ook amandel essence van dr. oetker, kan ook evt. door de botercreme..

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

6

Je kunt misschien ook het kapsel nog besprenkelen met amaretto.....

Groetjes Ingrid :+

7 Laatst bewerkt door Carin (01-08-2007 21:02)

taartdoos schreef:

Wauw, jij bent een echte amarettofan!!! lijkt me heerlijk, je hoort het nog wel!

Uhm... is het z

Groetjes, Carin

8

Ini schreef:

Je kunt misschien ook het kapsel nog besprenkelen met amaretto.....

Groetjes Ingrid :+

Dat kan inderdaad, maar ik heb altijd een voorraad trempeerlikuer liggen in de vriezer. Die gebruik ik dus op elke taart, ook op de amaretto-taart. Ik gebruik Kirsch om trempeerlikeur te maken.
Maar een amaretto-taart met Kirsch ging ook heel goed!

Groetjes, Carin

9

kan je ipv met water de botercrememix van de webshop ook amaretto likeur gebruiken...???? dus ipv 200 cm water 200ml likeur...of is dat tooo much..???

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

10

Persoonlijk denk ik dat het erg veel is.... Misschien 160 ml water en dus 40 ml amaretto? Je kan altijd nog extra toevoegen...

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

11

Tiramisu?

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

12

Toen ik laatst mijn botercreme met amaretto maakte heb ik er wel meer dan 40ml in gedaan en toen was het nog maar een heel licht smaakje. Ik maak het dan wel zelf met roomboter en poedersuiker. Ik denk dat je er echt wel wat meer in kunt doen want ik had de taart ook nog getrempeerd met amaretto en het duurde echt even voor iemand zei dat het een beetje naar amaretto smaakte.

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3