Onderwerp: Koraalrif maken, hoe?
Hoi
hoe maak je een koraalrif? Weet iemand dat?
Zoals cake boss hem maakt. poedersuiker etc opwarmen en over ijsklontjes gieten... Weet niet precies hoe je het maakt.
iemand een idee?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Koraalrif maken, hoe?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi
hoe maak je een koraalrif? Weet iemand dat?
Zoals cake boss hem maakt. poedersuiker etc opwarmen en over ijsklontjes gieten... Weet niet precies hoe je het maakt.
iemand een idee?
op een amerikaanse site hadden ze het over royal icing.
Isomalt smelten en dat dan eventueel kleuren en dan over ijsklontjes die je in een bak heb zitten gieten en wanneer het hard geworden is de ijsklontjes laten weg smelten.
Heb het gemaakt met suiker
Dat laten smelten en gekleurd en indd over de ijsklontjes gegoten. Die smelten wel en het suiker blijft staan.
Hoi
Ik zag net een programma op Discovery travel&living ( Ultimate Cake-off) waarbij ze koraal maakten door een blokje royal icing in de magnetron verwarmden.
De icing "blies"zich dan op zodat het net echt koraal leek.
Weet niet of het echt werkt, maar het is altijd het proberen waard ?
Ja maar is isomalt hier verkrijgbaar??? Want zoals cakeboss ut doet is wel geweldig
Wie weet waar ik moet zoeken voor de how to van de cake boss en Jolanda heb jij gewone suiker gesmolten? of heb je er nog iets door heen gedaan.Ik moet namelijk koraal maken.
Ik weet dat iemand anders het maakte door een beetje in het wilde weg royal icing te spuiten.... Stond echt heel leuk!
uhm...je hebt er toch ook een malletje voor? En anders crunchies en munchies op hyves even mailen..die taart was zo geweldig!!!!
isomalt kan je gewoon bij de groothandel halen, Hanos, Sligro ect..
Misschien ook bij een lokale banketbakker, dat je aan hem-haar kan vragen wat te mogen overnemen???? (voor degene die niet bij de groothandels kunnen shoppen??)
Suiker kan ook idd, maar isomalt is echt veel makkelijker!
Als je het over ijsklontjes uitgiet, zou ik wel proberen de ijsklontjes er zo snel mogelijk uit te krijgen, want als het te nat word, of te lang nat blijft, dan slaat het dof uit en word het erg breekbaar is mijn ervaring.....
nou isomalt vind ik zo makkelijk nog niet hoor... naja smelten is niet moeilijk, maar om het belletjes vrij te krijgen...
anyway, ellenscreative cakes en het suiker atelier verkopen isomalt
Wie weet waar ik moet zoeken voor de how to van de cake boss en Jolanda heb jij gewone suiker gesmolten? of heb je er nog iets door heen gedaan.Ik moet namelijk koraal maken.
Ik heb alleen suiker en kleurstof gebruikt. Het is even uitkijken want de suiker verbrand gauw maar dit is het resultaat
Heb het eerst in een gewone schaal geprobeerd vol met ijsklontjes en je kreeg echt de gaafste vormen.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Koraalrif maken, hoe?