1

Onderwerp: planning taart?

Ik heb de verschillende sticky's gelezen en vond mijn vraag hier het beste bij passen, excuses als hij toch verkeerd staat ;) .

Mijn vader is volgende week vrijdag jarig en hij vroeg of dat ik een taart voor hem wilde bakken. Nu is mijn probleem een beetje of dat ik hem het beste woensdagavond al moet bakken en dan donderdag vullen en bekleden, of dat ik hem donderdagochtend moet bakken en 's middags vullen en bekleden of is dat te vlot achter elkaar (moet het biscuit wat langer rusten?)

2

Re: planning taart?

Ik bak altijd mijn biscuit een nacht van te voren (vind het makkelijker) evt. de vulling bereiden... Dag daarna vullen bekleden versieren... Wordt of die dag of de dag daarna opgehaald.
Maar het ligt ook een beetje aan de vulling. Ik gebruik vulling die buiten de koelkast te bewaren zijn... En die niet zo snel schiften...

Happiness is a CAKE!!

3

Ik bak ook meestal een avond voor ik ga beginnen.

Maar ik heb ook wel eens een taart gebakken , gevuld en bekleed in 4 uur tijd. Dus het kan wel. Zorg dat je kapsel goed afgekoelt is voor je gaat vullen. Dit kan je versnellen door hem vast te snijden en open af te laten koelen (dat kan niet gelijk ut de oven, maar wel als hij al wat afgekoelt is).

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Lydia75 schreef:

Ik heb de verschillende sticky's gelezen en vond mijn vraag hier het beste bij passen, excuses als hij toch verkeerd staat ;) .

http://hondenhuys.nl/forumsmilies/s42.gif voor het lezen van de sticky!!! Soms heb ik het idee dat niemand die leest... :( en ja je topic staat hier goed :Y  :thumb:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

http://hondenhuys.nl/forumsmilies/s42.gif voor het lezen van de sticky!!! Soms heb ik het idee dat niemand die leest... :( en ja je topic staat hier goed :Y  :thumb:

ja hoor, de sticky's lees ik wel en de FAQ zijn erg handig! Soms worstel ik wel eens met de zoekmachine :o

Het probleem is een beetje dat ik vrijdag zelf ook jarig ben en dus geen tijd heb die dag. Was bang dat de taart dan misschien oud smaakte als ik hem woensdagavond al zou bakken. Ik wil hem vullen met kersenvlaaivulling en banketbakkersroom of zwiterse room.

6

ik zou hem woensdagavond bakken dan is hij donderdag makkelijker te snijden. En donderdag dan vullen en bekleden/versieren. Dan smaakt hij vrijdag zeker  :thumb:

Liefs, Zanoni

7

Als je de ruimte hebt, kan je ook nog eerder het biscuit bakken en het dan invriezen.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

8

Dank jullie wel voor de hulp, ik ga hem woensdagavond bakken en dan donderdag vullen en bekleden!