1 Laatst bewerkt door Bakmams (31-07-2007 12:26)

Onderwerp: Bewaren/vervoeren van taart.

Wanneer je een hoge taart hebt gemaakt. Deze of een barbietaart?
Hoe bewaar je deze? Past niet in een taartdoos is te laag.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AUHGPN7J.jpg
Denk dat hier wel meer mensen mee zitten, of niet? Ben ik dan de enige?

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

2 Laatst bewerkt door Antoinette (31-07-2007 12:34)

Re: Bewaren/vervoeren van taart.

Als ik een hoge taart heb dan doe ik hem gewoon in een taart doos. Ik maak dan hoge randen van karton (wit) zodat ik een hoge doos krijg en daar de deksel dan op. Dit was een tip van Wendy,toen ik een keer bij haar was voor een workshop. Zij gebruikt voor de zijkanten  de kartonnen die gebruikt worden voor het verpakken van blouse's etc. Dus als je een blouse of t-shirt koopt en er zit zo'n karton achter bewaren want dat komt van pas om hoge dozen te maken. :lol: Ik plak de extra zijkanten met een plakbandje aan de onderdoos vast en aan elkaar. De deksel erop en klaar.

Pluk de dag!

3

Re: Bewaren/vervoeren van taart.

Ik ga vaak naar de Aldi (niet alleen hiervoor hoor) en haal daar kartonnen dozen (omdat alles er gewoon in staat). Werkt ook bij de Lidl trouwens waar ik nu boven ga wonen :D
Vooral die dozen van de croissants zijn een perfecte maat, en dan hebben ze er nog deksels bij ook :D Gewoon de laatste pakjes croissants bij de andere doos met croissants gooien zeg maar :) Er zit wel een open vlak in, maar dat beplak ik met doorzichtig folie.
Ik maak ook een onderbord van karton (andere doos), dat doe ik of met inpakpapier en dan doorzichtig folie (magnetron of vershoud ofzo), of ik doe van dat plakfolie van de Blokker (dan krijg je leuke hout of marmer effecten). Ik zorg ervoor dat dit onderbord in de doos past, en dan staat hij dus redelijk 'vast' in de doos (niet teveel schuiven).
Ja het is een beetje gedoe, ik moet ook erg vaak dozen gaan halen met de fiets, maar het werkt prima :D
Oh ja, ik heb ook een keer een taartstolp gekocht, die zat ook in een perfecte doos om te gebruiken als taartdoos.

Mijn website: Presentaart