1

Onderwerp: Hoe doen jullie dat (tijdsduur bekleden)

Ik las net in een topic dat iemand 3,5 dag bezig wat geweest met een bruidstaart.
Hoe doen jullie dat dan met het biscuit? Blijft dat zoveel dagen vers?
Ik vind het al lastig als ik een taart op vrijdag, voor zondag moet maken. Maar dit kan dus eigenlijk prima?

.. Want taart kan altijd!!

2

Re: Hoe doen jullie dat (tijdsduur bekleden)

Op zich is het bekleden van de taart niet veel werk. In de decoratie gaat vaak veel tijd zitten en die kan je goed voorbereiden.
Dus op het laatste moment biscuit bakken, bekleden en tot slot de voorbereide decoratie erop.

3

ik denk idd ook, dat ze al 2,5dagen aan de decoratie bezig geweest is en dat de taart op de laatste dag gemaakt is.

Groetjes, Dorothea.

4

Ok haha :D
Ja vind dat nog erg lastig, decoratie van te voren doen.. Vaak omdat ik pas tijdens en na het bakken een beetje een compleet plaatje van de taart in mijn hoofd krijg..

5

Ik ben ook altijd wel lang van te voren bezig, decoratie bedenken, ontwerp uit tekenen, decoraties maken etc. Daar gaat al veel tijd in zitten. Dus dat zal inderdaad dat zijn (iig dat hoop ik, anders heb je ouwe taart, blegh)

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

6

Tekenen jullie echt uit?
Ik heb het eigenlijk vooral in mijn hoofd zitten

7

Het hangt er een beetje vanaf. Taarten die ik zelf ontwerp, teken ik altijd uit. Bruidstaarten ook altijd. Taarten die in een bepaald thema of naar een voorbeeld worden gemaakt, of die ik al eerder gemaakt heb, teken ik niet uit. Ik maak ook alle decoraties van tevoren. Bloemen, strikjes, figuurtjes moeten toch eerst uitharden, dus die moeten zowiezo een paar dagen van tevoren. Biscuits bak ik ook van tevoren, die gaan in de vriezer. Dan zo laat mogelijk vullen afsmeren en bekleden, en dan de decoraties erop.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

8

Okee, dus dat betekent dat ik mijn decoraties voor mijn Twilight taart voor mijn dochter al eerder kan maken?
Ik maak het laatste boek van de Twilight serie. Op de voorkant staat een deel van een schaakbord en 2 schaakstukken.
Ik wilde dan eigenlijk alleen de witte schaakvlakken op de taart leggen. aangezien ik hem bekleed met zwarte fondant.
Ik kan dan al eerder de vierkantjes uitsteken en de schaakstukken maken en bewaren in een luchtdicht bakje?

Groetjes Louise

cakelover schreef:

Okee, dus dat betekent dat ik mijn decoraties voor mijn Twilight taart voor mijn dochter al eerder kan maken?
Ik maak het laatste boek van de Twilight serie. Op de voorkant staat een deel van een schaakbord en 2 schaakstukken.
Ik wilde dan eigenlijk alleen de witte schaakvlakken op de taart leggen. aangezien ik hem bekleed met zwarte fondant.
Ik kan dan al eerder de vierkantjes uitsteken en de schaakstukken maken en bewaren in een luchtdicht bakje?

Ja klopt, die kan je gewoon van te voren alvast maken.
Dat scheelt een hoop tijd op de dag dat je de taart maakt.

Groetjes Karin     OPHEFFINGSUITVERKOOP!! 50% korting op alles in de webshop: www.taartenprinses.nl

10

omdat je topic eigenlijk meer over planning gaat en niet echt over bekleden, ga ik hem verplaatsen naar TD algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs