Onderwerp: Schelpenbruidstaart voor neef Pim!
Hoi allemaal!
Eerst net maar even zitten "kwijlen" van alle prachtige taarten die er ondanks alle vakanties worden gepost!! Complimenten aan iedereen hoor!!
Ikzelf mocht na een lange aanloop en een proeftaartje, dit afgelopen weekend in actie komen voor de bruidstaart van m'n neef Pim en z'n (inmiddels)vrouw Winnie.
Het voorwerk heb ik de afgelopen weken gedaan,taarten gebakken en ingevroren,marsepein gemarmerd en schelpjes gemaakt, donderdag de vullingen gemaakt, en vrijdag van Haarlem naar Brabant gegaan om de taart bij het bruidspaar zelf in elkaar te boetseren!
Het werd een heel gezellige dag en de bruid was erg in haar nopjes! Hoe verder ik was met decoreren,hoe meer ze zei "dit was precies zoals ik hoopte dat het zou worden.." en meer dan dat kon ik niet wensen!!
Vrijdagavond heb ik de taarten in kartonnen dozen in de koelkast op stand laag gezet, en zaterdag(de trouwdag!) heb ik ze van hun huis naar de feestlocatie gebracht. Nog even de kiezelsteentjes en het "zand"(lichte basterdsuiker) eromheen gelegd en toen was het wachten op het bruidspaar!
De standaard was geleend en op het bovenste plateau werd het bruidsboeket gelegd.
De vulling was 1 laag aardbeienbavaroise van het recept van Koenie, en 1 laag champagnecreme van Annelies! De tips voor de ringen in de oester kwamen van Wendy en de schelpentips kwamen van Suzanne!
Kortom,alle dames reuze bedankt voor het meedenken!
Veel plezier met kijken!!
Nicole uit Haarlem!
http://www.mijnalbum.nl/Album=SQ3Q8HOR Veel kijkplezier!!