1

Onderwerp: Smeltende taart.

HELP!!
Ik had een taart met puzzelplaatje en al ingevroren. Gisteren wilde ik hem gaan aansnijden en opeten natuurlijk. Omdat mijn koelkast vol zat, op het aanrecht laten ontdooien. :grr:
EN TOEN BEGON MIJN PUZZELPLAATJE DIE OP DE TAART LAG TE SMELTEN! :/
Marsepein bleef redelijk goed, maar fondant smolt helemaal!
Volgende keer toch in de koelkast ontdooien? Of gewoon helemaal niet meer in de vriezer? Hoe doen jullie dat?

Groetjes Ingrid

2

Re: Smeltende taart.

nog nooit helemaal in de vriezer gedaan, behalve als ik veel over heb. Die doe ik in een kartonnen doos in een plastic zak. Ontdooien in de koelkast. Als het dan ontdooit is pas de zak eraf. (Nog) geen problemen gehad.
wel rot voor je trouwens...

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

Gelukkig niet als opdracht, want dan had je een nog groter probleem gehad!
Wel jammer. Volgende keer beter.
p.s. Ik heb ze ook nog nooit ingevroren, durf ik niet, want stel je voor....

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

4

bedoel je echt smelten of gewoon wat natter worden? echt smelten heb ik nog niet gehad; als het gewoon wat natter wordt trekt het wel weg normaal..

5

Ik vries ze in een plastic zak in, haal ze uit de vriezer en zet ze direct (stijf bevroren dus) in een taartdoos, plastic zak eraf! Dan IN de koelkast laten ontdooien (in alleen de doos). Het geheel wordt dan wel iets vochtig, lang geen smelten, en dat droogt naderhand weer helemaal op. Niet proberen weg te vegen ofzo.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

@ Kristien: Het werd eerst nat en toen smolt het. Snif.

Ik wilde gewoon even proberen hoe dat gaat met in de vriezer in zijn geheel.

@ Carin: Zoals jij het doet  ga ik de volgende proberen. Heb in september pas mijn eerste opdracht. Kan ik eerst nog even wat oefentaartjes maken (H