1

Onderwerp: Voor het eerst een bruidstaart

Hoi allemaal,

Over 2 maanden mag ik voor het eerst een bruidstaart maken.
Ik ben nu al 2 jaar bezig met taarten maken, erg leuk! Maar mijn vraag is of je bij een bruidstaart nog ergens extra aan moet denken,
ik las al iets over dubbel bekleden daar hij dan strakker is?

De vulling wordt iig champagnebotercreme met ws frambozenmousse. Verder wordt het een strakke taart, in totaal 4 stuks op een etagere.

Hij is voor mijn broer, dus gelukkig niet teveel stress!

Hoop op veel tips,

Groetjes Lotte

Re: Voor het eerst een bruidstaart

Hoi.

Leuk dat je het voor je broer mag maken, is het natuurlijk erg speciaal.
Ik vind altijd een van de belangrijkste dingen waar je om moet denken: hoe lang moet de taart blijven staan. Dan moet je er goed om denken wat voor vulling je dan neemt. Als de taarten uitgebreid bewonderd gaan worden, zou je beter kunnen kiezen voor een veilige vulling (botercrème met smaakje) en jam. Wordt de taart binnen een uur opgesneden dan kun je kiezen voor een wat moeilijkere vulling of een vulling met melkproducten. Daarnaast is het natuurlijk ook afhankelijk van wat voor weer het is.

3

Hoi!

Bedankt voor je reactie,

Taart maak ik op donderdag (half oktober) en wordt vrijdagmiddag aangesneden. Ben van plan om hem daar in de ochtend te brengen, is een restaurant, dus zal wel in de koeling kunnen.

Daar het oktober is, zal het hopelijk niet erg warm zijn :)

Groetjes Lotte

Lotteke schreef:

Hoi!

Bedankt voor je reactie,

Taart maak ik op donderdag (half oktober) en wordt vrijdagmiddag aangesneden. Ben van plan om hem daar in de ochtend te brengen, is een restaurant, dus zal wel in de koeling kunnen.

Daar het oktober is, zal het hopelijk niet erg warm zijn :)

Groetjes Lotte

Hoi,

Maar ik bedoel eigenlijk ook dat het belangrijk is om aan je broer te vragen hoe lang de bruidstaarten geshowd moet worden aan de gasten. Soms wil het bruidspaar dat de taart er al ruim van te voren staat, en dat de taarten pas na 1 uur worden aangesneden. Dan is het jammer als je een vulling kiest die smelt of inzakt.
Dat bedoelde ik met mijn voorgaande bericht, dat je daar rekening mee houdt. Over het weer hoef je je dus geen zorgen te maken.
Ik wens je heel veel plezier toe met de voorbereidingen en met het maken ervan.