1

Onderwerp: Is kleurstof glutenvrij?

Hi,

volgens mij heb ik alle topics in het forum met trefwoord glutenvrij gelezen. maar dan nog kan ik mijn antwoord niet vinden.

Dus mijn vraag is: Zijn Wilton kleurstoffen glutenvrij?

Zelfs op de wilton website staat er dat de kleurstoffen Kosher zijn, maar dat zegt nog niets over glutenvrij.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes, Cindy

2

Re: Is kleurstof glutenvrij?

Ze staan in de webshop niet genoemd in het assortiment Glutenvrij. Sugarflair wel.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Hoi Cindy,
Mijn vader kan alleen maar gluten vrij eten en heb al verschillende taartjes met de wilton kleurstof voor hem gemaakt en hij is er niet ziek van geworden. Heb er eerlijk gezegd niet eens bij nagedacht er misschien gluten in de kleurstof konden zitten  :s

Groetjes, Kalinka

It takes a long time to become an old friend

4

In de shop staat er het volgende bij:
Kan sporen bevatten van gluten, ei, melk, noten/pinda's, vis, schaal/schelpdieren.

Dus niet glutenvrij.

Groetjes Melanie

Say YES with joy. Say NO without fear.

5

Heb zelf coeliakie

is dus wel glutenvrij!

Er is alleen een kans dat er sporen in kunnen zitten. (dit zetten ze er meestal voor hun eigen veiligheid op, de kans op besmetting is zo klein...)

dus als we daar rekening mee gaan houden kunnen we niets meer eten.

groetjes,

sandra

6

Hi Sandra,

goh wat ben ik blij dat je dat zegt. Ik heb namelijk alleen Wilton kleuren en anders moest ik voor die ene mini taartje 3 Sugarflair kleurstoffen gaan kopen waarvan ik al die kleuren al heb in Wilton uitvoering.

Ik ga het dus gewoon doen, alhoewel ik zulke dingen best eng vind hoor.

Groetjes, Cindy

7

kun je gewoon gebruiken

ik heb laast een bruidstaart gemaak voor een stel dat allebei inclsief helft van de familie geen glutten mochten hebben en ze waren niet ziek geworden

8

Dit is een oud onderwerp maar wil toch even reageren ;)

Als je compleet glutenvrij eet heb je minder kans dat je darmvlokken  afbreken en het verminderd klachten.

Mijn vriendin neemt ook niets waar sporen in zitten van gluten en ik wil juist niet op haar trouwdag een risico nemen!
Dus, Sugarflair it is!  :D

Dus ik zou zelf aan iemand vragen hoe hij of zij zelf met zijn Coeliakie omgaat omdat dit kan verschillen.

Greetings

'Het geheim van geluk is vrijheid, het geheim van vrijheid is lef!'