1

Onderwerp: houten roller zoveel beter dan plastic

ik heb net een houten roller aangeschaft en nu hebben we bij een workshop plastic gebruikt..
dit tegen het plakken ed?

kan ik ook crisco op mijn houten roller smeren en helpt dat ook goed?
vind het zonde dat ik net deze heb aangeschaft ik dan weer een andere kan kopen van 30 euro

Leven is het meervoud van lef.

Re: houten roller zoveel beter dan plastic

Hoi,

Je kunt heel goed crisco er op doen hoor, alleen na gebruik goed schoonmaken, maar dat moet je toch.
By the way.......ik vind een houten roller prettiger werken als een plastic.
Maar ja dat is mijn mening.
Nog een tip: niet in de vaatwasser stoppen, want dan scheurt ie.

3

Ik heb in het begin ook een houten roller gebruikt, maar zou hem nu nooit meer willen  :nooo Hout plakt veel meer en is niet echt hygienisch  :/

Je hoeft trouwens niet zo'n dure roller aan te schaffen. Bij de bouwmarkt kan je van die pvc buizen kopen. Even op maat zagen en goed afschuren en schoonmaken en je hebt een perfecte roller  ;)

Veel liefs Rafaëla

4

crisco op een houten roller helpt  :thumb:

Ik heb alleen zelf de ervaring dat mijn gekochte houten roller niet zo goed tegen veelvuldig gebruik en hard drukken kon. Op een gegeven moment zaten er allemaal houtsplinters in mijn fondant  :s
Daarna heb ik wel meteen non stick rolstok gekocht.

Liefs, Zanoni

5 Laatst bewerkt door saskiahuisman (23-08-2010 20:26)

Rafaela schreef:

Ik heb in het begin ook een houten roller gebruikt, maar zou hem nu nooit meer willen  :nooo Hout plakt veel meer en is niet echt hygienisch  :/

Je hoeft trouwens niet zo'n dure roller aan te schaffen. Bij de bouwmarkt kan je van die pvc buizen kopen. Even op maat zagen en goed afschuren en schoonmaken en je hebt een perfecte roller  ;)

Hoi,
Hout is wel hygiënisch, daar is men nog niet over uit:
Jozien heeft hier over als eens een bericht gestuurd:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=107084
en dan bericht nr. 24 van Jozien.

6

Ik heb ook sinds vorige week zo'n witte roller van Wilton en ben er erg blij mee.

Bij mijn eerdere taarten deed ik het ook gewoon uitrollen met een houten en ging ook goed. Ik smeerde hem altijd lekker in met crisco...ging goed. Alleen mijn handvatten gingen steeds losser zitten, door de kracht die je er op uitoefent ....Gelukkig heb ik voordat hij het begaf een echte gekregen. Die andere bewaar ik nog wel. Altijd handig als je eens met meer kinderen iets van koekjes ofzo wil maken.

Ik zou die houten dus zolang het goed gaat gebruiken.....

7

bedankt voor de tips :thumb:
ik ga het proberen met dat vet, dan kan ik altijd nog even mijn buurman (loodgieter) vragen om een stukje pvc en dan voor een verjaardag of kerst ofzo die andere vragen.

super bedankt..

Leven is het meervoud van lef.

8

Heb nog nooit iets anders gebruikt dan een houten roller en het bevalt prima, geen plak, geen splinters ,ook geen losse handvatten en mocht het nodig zijn altijd een knuppel bij de hand ;)

9

Marinina schreef:

en mocht het nodig zijn altijd een knuppel bij de hand ;)

Dan heb je deze nog niet in je handen gehad. Daar kun je makkelijk iemand de hersens mee in slaan EN een geweldige deegroller!
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=3676

Liefs, Zanoni

10

Even een tip voor houten rollers en planken. Die moet je eigenlijk altijd invetten met olie. Zo blijven ze beter schoon en mooi. Het werkt dan 10x beter. Probeer het maar eens

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl