1

Onderwerp: Ik moet deze taart maken. Welke dingen heb ik nodig?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8GTXHIES.jpg

Deze taart is vast van iemand van dit forum. Ik kreeg een foto toe gemaild en moet hem een soort van namaken. Nouja eigenlijk alleen de kleur en de babydingetjes rondom. Hij wordt verder het thema cars.

Ik heb er een paar vraagjes over.

1. Welke kleurstof moet ik gebruiken om die blauwe kleur te krijgen?
2. Welke uitsteker is ovaaltje waar de naam opstaat?
3. Welke uitstekers zijn de baby dingetjes erom heen? (nursery patchwork?)
4. Klopt het dat ik die witte en bruine strepen het beste kan maken met de sugargun?
5. Welke kleurstof voor de cars auto's? Gewoon wilton?
6. Als ik marsepein gebruik in mijn sugargun wordt deze erg ravelig. Hoe kan ik dat oplossen?

Veel vragen! Maar ik wil graag dat de taart perfect wordt aangezien ik de mensen niet ken.

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

2

Re: Ik moet deze taart maken. Welke dingen heb ik nodig?

1: Ik gok op turquoise (ik heb hem van Americolor), maar ik vind dat altijd moelijk van een foto te zien (beeldscherminstellingen zijn dan zo belangrijk)
2: de uitsteker heb ik niet maar is te koop in de shop. Je kan het ovaal ook uitsnijden, maar dan heb je nog geen rand ;)
3: Volgens mij zijn het idd de nursery patchworkcutters zoals je al dacht. Maar het kunnen ook de tappits zijn
4: Die strepen zijn denk ik met de ribboncutter gemaakt.
5: Tja, dat kan met de red red van Wilton, maar vast met meer rode kleurtjes
6: Geen marsepein gebruiken ;) . Ik gebruik nooit marsepein dus ik weet niet hoe je dat moet oplossen :P

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoorden hebt.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ik heb die kleur gekregen met de kleurstof van wilton icing uit de webshop: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=298

sky blue

En dan een heel klein beetje (sateprikker in de kleurstof) en dat door de rolfondant van funcakes. Echt een super mooie kleur!

Succes!

Groetjes Irina

4

Het zijn de tappits!

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

5

ow ja en marsepein mooi uit sugargun het stukje marsepein een beetje nat maken (ja weet ik dat mag eigenlijk niet) ff doorkneden erin doen en je krijgt mooie sliertjes zonder rafels.

6

Ik gebruik red red van Americolor altijd voor cars....suc6!

7

Ben ik erg bot als ik vraag waarom je een taart maakt voor vreemden als je niet precies weet hoe je dit moet doen?
let wel, ik misgun je absoluut niets, maar het komt een beetje apart op mij over.

groeten Annemieke
Cake It

8

Cake it schreef:

Ben ik erg bot als ik vraag waarom je een taart maakt voor vreemden als je niet precies weet hoe je dit moet doen?
let wel, ik misgun je absoluut niets, maar het komt een beetje apart op mij over.

Ik vind dit inderdaad nogal bot. Deze taart hoeft pas in oktober gemaakt te worden. Die mensen willen heel graag dat ik hem maak, dan is het toch niet meer dan normaal dat ik even hier een aantal vragen stel zodat ik er mee verder kan. Daar is een forum tenslotte ook voor. En voor mij is die taart een nieuwe uitdaging.

9

ik kan me wel wat bij de reactie van CakeIt voorstellen; en een heleboel van jouw vragen had je zelf kunnen beantwoorden door wat te snuffelen in de webshop.

Groetjes, Dorothea.

10 Laatst bewerkt door Kelly1609 (26-08-2010 18:14)

ik heb gekeken in de webshop maar kwam er niet helemaal uit. is het dan verkeerd om die vragen hier te stellen? dacht het niet! Of wordt dit nou opeens ook zo'n "laten we iemand die nog niet zo lang bezig is, afzeik topic?"

Zo weet ik namelijk nog steeds niet welke uitsteker ik moet gebruiken voor dat ovaaltje waar de naam in staat. Ik kan hem namelijk nergens vinden. De rest kom ik inmiddels al beter uit.

11

ik denk dat het deze is:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2878

12

sorry hoor, ik zeg al niets meer, als je zo heetgebakerd reageert!

Groetjes, Dorothea.

13

Bedankt KimH! Weet alleen niet of het de goede is. Of ik die rondjes dan ook zo krijg! Maar goed in overleg valt natuurlijk vanalles te bespreken met de bestellers.

@Dot, ik ben niet heetgebakerd, ik vind het alleen niet leuk als mensen bot gaan reageren omdat ik een paar vragen stel ter verduidelijking.

14

Het is een
JEM Embossed Oval Frame no. 1.
Veel succes!

www.hettaartatelierdur.nl Webshop & Winkel in SCHIEDAM.

15

Bedankt Deffie!

16

Geen dank!
Veel succes ermee.

Groetjes
Deffie

www.hettaartatelierdur.nl Webshop & Winkel in SCHIEDAM.

17

Het blijft lastig om goed te lezen, maar je staat vrij om het te interpreten zoals je wilt. Verder wens ik je veel succes met deze taart.

groeten Annemieke
Cake It