1

Onderwerp: iemand een idee ???

15 september is mijn ventje jarig en wil ik graag een passend taartje maken in het thema van zijn hobby :s  "modelspoorbaan"
marklin treintjes enz.

maar goed dit valt niet mee heb al veel gegoogeld maar de meesten zijn thomas treinen en dat is geen optie denk ik want hij word 47  :think:

Heeft er iemand een leuk idee voor mij, alvast bedankt voor het meedenken  :Y

Lieve groetjes van Nicole

2

Re: iemand een idee ???

Vind ie Thomas niet leuk?????? Najaaa...... :lol:

Toch maar een berglandschapje maken met daardoorheen een spoor....

Volg je hart...want dat klopt!

3

mniek schreef:

Toch maar een berglandschapje maken met daardoorheen een spoor....

super idee maar helaas beginner  :s

4

Puzzel-plaatje of een ouwel-printje ??

5

Nee wil liever geen puzzel of ouwel maar bedankt voor de tip.

Heb wel iets gevonden ook iemand van het forum "niy" maar dan ipv het wegje een spoorlijn, met eventueel een treintje maar oei oei hoe ga ik dat aan-pakken  :think: heb nog even om een how to te bedenken voor mezelf ha ha

http://prettycoolcakes.com/images/Hiking-cake2.jpg

maar andere ideën meer dan welkom

6

Ik ga nu echt vloeken in deze kerk, maar als je echt beginner bent en je wilt toch een treintje dan kan je er ook een echt treintje opzetten (even de wielen voedsel veilig maken met folie). Heb ik ook ooit gedaan ;)
http://94.100.118.205/573300001-573350000/573334101-573334200/573334184_5_xU5T.jpeg
Een van mijn eerste taarten!!

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

Ottolien schreef:

Ik ga nu echt vloeken in deze kerk,

:s Heb ik iets fout gezegd/gedaan? ik snap deze zin niet :s

overigens dit is ook een leuk idee ik hou hem in mijn achterhoofd.
maar hij is voor mijn vent{je} die word 47 dus wil graag even uitpakken maar ben inderdaad een beginner,
maar bedankt voor de tip Groetjes Nicole

;) nee, hoor je hebt niets fout gezegd, maar sommige vinden dat als je taarten maakt, het niet kan om er iets van plastic of hout op te zetten en dat alles eetbaar moet zijn.

Maar je kan ook inderdaad landschap maken door een spoorlijntje te maken en bijvoorbeeld een klein taartje erop met ´zand´ fijngemaakte koekjes of toch een treintje proberen te boetseren, blijft heel lang goed

9

Ik wil me graag eens wagen aan boetseren maar ik ben er bang voor, maar wie niet waagt ....... dus mischien gewoon aan beginnen.

succes ! Je hebt nog eventjes. Ik heb zelf ook nog geen ervaring met boetseren, maar dit lijkt me voor jou wel leuk en inderdaad anders een baan zonder treintjes  ;)

11

boonsnic schreef:
Ottolien schreef:

Ik ga nu echt vloeken in deze kerk,

:s Heb ik iets fout gezegd/gedaan? ik snap deze zin niet :s

Nee, jij niet, maar ik wel met mijn antwoord. Zoals al gezegd velen vinden dat alles aan de taart eetbaar moet zijn. En dat is deze taart dus niet ;)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

12

O oke, nou ja mischien klopt dat wel maar goed het oog wil ook wat niet dan :Y  en als je het boetseren niet in de vingers heb,
{ lees boonsnic :lol: } en als je zorgt dat het save is zou het geen probleem moeten zijn :think:

maar goed ik ga me denk ik wagen aan het boetseren  :s  en hoop dat de taart fotowaardig word om hem te plaatsen :) en natuurlijk hoe mijn treinfanaten hem vinden ook niet geheel onbelangrijk

ben me druk aan het inlezen hier maar buiten Thomas zijn er niet veel voorbeelden is wel jammer en op google ook niet echt.

och en als het niet lukt maak ik er een met bloemen waarom heeft ie ook zo'n moeilijke hobby :s gekozen :lol: