1

Onderwerp: Eerste kapsel plakt aan de onderkant?

Hoi!
Ik heb net mijn eerste kapsel gemaakt voor de verjaardag van mijn zus. Ik heb hem gisteren gemaakt (25cm) en heb hem naar aanleiding van tips in het forum de eerste dag laten rusten. Maar nu wil ik hem gaan vullen en bekleden en merk dat de bovenkant (onder dat stukje dat inzakt na het uit de oven halen) nog enigzins plakt. Gisteren kwam de prikker er schoon uit en net ook gewoon. Is het dus erg dat hij nog plakt of is hij niet helemaal gaar geweest gisteren?

Toen hij uit de oven kwam was de bovenste laag flink gerezen en daarna ingezakt na het uit de oven halen. Misschien dat dit er iets mee te maken heeft?
Groetjes Joske

2

Re: Eerste kapsel plakt aan de onderkant?

De test met de prikker werkt niet goed bij biscuit. Beter kun je (met de ovenwant) lichtjes de biscuit indrukken als ie nog in de oven staat. Blijft ie nog ingedrukt dan moet ie nog wat langer in de oven. Als hij terug omhoog komt is hij goed.

3

Zou ik dan voor de zekerheid even een nieuwe biscuit moeten bakken? Nu komt hij gewoon omhoog.

4

Komt helemaal goed! Bedankt voor de reactie!

5

Ik heb voor m'n 1e taart 3 biscuits gebakken voor ie goed was :P
Dat is overigens ook pas 3 taarten geleden hoor :)

6

is helemaal niets mis mee hoor, ik heb het dat ook wel eens, het is alleen het korstje dat dan vochtig is, dat rol je er zo vanaf en de rest is oké.

succes met vullen en bekleden!

Groetjes, Dorothea.

7

Het is echt hartstikke leuk om te doen. Ik heb een workshop gevolgd net voor mijn vakantie en nu maar meteen mijn eigen taart gemaakt. Het bekleden is helemaal goed gegaan. Alleen nu wil ik eetbare glitter op de taart doen, ik weet alleen niet waarmee ik dat moet 'vastplakken'. Kan dit ook gewoon met water?