Onderwerp: Bakvormhoogte 10cm
Ik ben driftig op zoek naar biscuitrecepten of een vuistregel, zodat ik het zelf kan berekenen voor verschillende afmetingen taartvormen. Ben al dagen aan het neuzen op het www waaronder ook dit forum, echter tot nu toe heb ik geen concreet antwoord gevonden... Dan maar weer een nieuw topic!!
In mijn keukenkast stapelen zich ondertussen redelijk wat verschillen diameters aan taartvormen (10, 20, 24, 26, 28cm) met een hoogte van 7,5cm. Kan ik de hoeveelheden, uit het recept uit het boek van de koekjesfee, gewoon delen door 20cm en vermenigvuldigen met het gewenst aantal cm?
Bij voorbeeld 20x7,5 / 20 * 26 ?
En hoe zit het dan met de hoeveelheden voor taartvormen met een hoogte van 10cm en verschillende diameters zoals b.v. 10, 15, 20, 30, 35, 40cm.
Ik zag ergens staan dat je het ook kan berekenen met de hoeveelheid liter water die je in een vorm (die je 2/3 moet vullen) giet. Maar om eerlijk te zijn, snap ik dat niet helemaal.
De meeste overzichten die ik heb gezien b.v. felicitaartjes.nl zijn maar voor een bakvormhoogte van 7,5cm i.p.v. 10cm.
Het zou fijn zijn, als mij iemand zou kunnen helpen.
Alvast bedankt voor het advies.