1

Onderwerp: marsepein stempelen

hallo,

ik ben nieuw hier en vind de cupcakes er heel mooi uit zien. Ik wil het ook graag kunnen. Maar ik ben dus nog maar een leek.
Ik zag hier mooie cupcakes met dora erop gestempeld.
Kan ik dat met marsepein doen? Een rondje maken en daarop stempelen. Of moet dat met fondant? (dat is helemaal een nieuw begrip voor mij)
En kun je marsepein ook gewoon in de winkel kopen, ik kwam het niet tegen bij ons in de supermarkt? Ik wil eigenlijk een klein stukje kopen om uit te proberen.

groetjes
pukkie

Re: marsepein stempelen

welkom op dit leuke, gezellige en o zo verslavende forum. je kan stempelen op marsepein en op fondant en je kan het kopen bij de webshop. o mijn jongens willen aandacht.

3

Ik ben ook nog vrij nieuw hier, en mijn tip is eerst lekker door de FAQ struinen (zoveel nuttige, leuke info!) en dan de zoekfunctie te gebruiken voor specifiekere dingen. Echt een supersite!
Alleen daaraan heb ik al zoveel plezier beleefd haha...en toen was ik nog niet eens begonnen!

Succes!  :D

Welkom Pukkie!
leuk dat je ook lid bent geworden.
cupcakes maken is inderdaad erg leuk om  te doen!

toen ik nog maar net begonnen was haalde ik marsepein bij de Jamin.
dan heb je een klein stukje.
maar ik neem aan dat je ook kleurstof wilt hebben om het marsepein te kleuren?
dan zou ik als ik jou was hier bij de webshop je benodigdheden kopen.
dan kun je ook een stuk marsepein of fondant kopen.
want dat is een stuk beter én goedkoper dan de Jamin.

heel veel plezier en succes met je cupcakes!
en ik hoop dat we je creaties binnenkort langs zien komen.

Ik zing mijn eigen wijsje!

5

hoi

bedankt voor jullie snelle reacties. ik heb inderdaad de faq's even doorgestruind en dan wordt er al veel duidelijk. Voor de zekerheid nog wat vraagjes.
Verschil tussen marsepein en fondant is eigenlijk de smaak en fondant is wat gladder? maar het is allebei makkelijkte verwerken? (ik wil dan van die platte rondjes maken)
En waar ik ook nog niet achter kwam was of ik dit rondjes gewoon op de cupcakes kan leggen of dat ik ze met iets vast moet plakken.
Wel handig dat je ze ruim van te voren kunt maken en bewaren.

bedankt alvast weer!

groetjes
anita

zodra ik wat heb gemaakt zal ik ze laten zien (eerst moeten m'n cupcakes nog een keertje lukken, ze worden steeds niet gaar)

6

Ik plak ze vast met een beetje botercreme. Volgens mij doen mensen het ook wel met jam of chocopasta.
Fondant en marsepein gewoon beide uitproberen. Het verwerken gaat met beide goed, het is maar wat je fijn vindt. En wat je lekker vindt! Ik hou van de gladheid van fondant, maar meer van de smaak van marsepein. Mijn vriend vindt juist fondant heel lekker, terwijl hij eigenlijk marsepeinliefhebber is! En zo is het voor iedereen anders.  :)

En misschien je oven iets minder warm en cupcakes wat langer er in?

groetjes Sabrina