1

Onderwerp: vulling maken met slagroom en jam erdoor?

hoi

heb al gezocht tussen recepten maar kan het antwoord op mijn vraag niet een twee drie vinden...
ik heb van een doosje aardbeien zelf jam gemaakt met gebruikmaking van geleisuiker. kan ik in plaats van verse vruchten deze jam gebruiken met slagroom en gelatine om er een aardbeienvulling van te maken? of met bc mix? in plaats van een deel water of iets dergelijks?

bedankt voor het meedenken

liefs marieke

2

Re: vulling maken met slagroom en jam erdoor?

Ja dat kan. Met slagroom moet je voorzichtig zijn, dus heel rustig en in gedeeltes de jam door de slagroom spatelen. Ik gebruik vaak de kant en klare slagroom van friesche vlag, daar zit al versteviging in en is erg makkelijk voor mousses. Na het spatelen een uurtje of twee in de koelkast zetten en je hebt een lekkere mousse. Bij jam hoef je er geen gelatine door te doen.

Bij botercrème maak je eerst de botercreme af, en dan jam erdoor mixen/roeren.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

ok! super! bedankt voor je snelle antwoord...
ga ik weer verder klutsen hier. morgen wordt mijn dochter al weer 8!
moet ook nog werken, wordt weer nachtklus, haha

liefs marieke

4

Sorry dat ik deze weer naar boven haal maar dit topic beschrijft precies mijn vraag, kon er niet goed een andere over vinden.
Is het nog aan te raden om slagroomversteviger er doorheen te doen als ik slagroom gebruik om zelf op te kloppen?

5

Kun je wel doen dan blijft het wat langer stevig!
Succes.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!