1

Onderwerp: Icing van Wilton geschikt voor verdunnen?

Hoi hoi,

Ik heb een potje icing van Wilton (van de webshop) die dus kant en klaar is voor gbruik. Ik zou willen weten of ik deze ergens mee kan verdunnen (en kan kleuren) zodat ik hem kan gebruiken om vlinders mee te spuiten? Heeft iemand dit wel eens geprobeerd? Bedankt voor de reacties!!! :think:

Bakgroetjes,
Bianca

Groetjes,
Bianca

2

Re: Icing van Wilton geschikt voor verdunnen?

Hi Bianca,

Ik heb dat potje ook gekocht maar heb begrepen dat deze icing niet hard wordt dus dan kan je geen vlinders spuiten. Je kunt dat alleen gebruiken voor randen om je taart of andere versiering die niet hard hoeft te worden.
Als je suikerbakkerspoeder en eiwitpoeder hebt kan je makkelijk zelf royalicing maken met druppeltjes water de juiste dikte maken.
succes.

Groetjes

3

Hey, bedankt voor de tip. Wou het net bestellen. Leek mij wel handig. Maar als het niet hard wordt. Tja. dan toch maar zelf maken.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

4

oh ja en Icing kan je gewoon kleuren met een cocktailprikker met wilton colourpaste en verdunnen met water!!

5

Hey Yinlisa,

Bedankt voor je snelle reactie!! Stom van mij zeg, het staat ook duidelijk vermeld bij de beschrijving in de webshop......:o. en om het nog gekker te maken; ik heb ook de royal icing mix van de webshop........die is dus wel geschikt voor vlinders! Alleen heb ik gelezen dat dit met een handmixer moeilijk te maken is, klopt dat? Alvast bedankt maar weer!!

Greetzzz
Bianca

ps. mooie taarten maak je trouwens!!!

Groetjes,
Bianca

6

Ik maak altijd icing van suikerbakkerpoeder (of bakkerpoedersuiker, weet niet precies hoe het heet hahaha) en eiwitpoeder en dan een heel klein beetje water mixen en dan weer beetje water en zo een  beetje voelen wat de goede substantie is. Bij teveel aan water doe ik er suikerbakkerpoeder bij en als het te dik is dan water het is echt niet moeilijk ik heb ook alleen maar een handmixer!

En bedankt voor het compliment. Ben pas sinds juni begonnen met taarten maken heb in maart een workshop gehad in juni mijn tweede taart gemaakt en toen kreeg ik bijna elk weekend wel een opdracht.
Echt zo verslavend deze hobby!!
Nou succes!

7

Ow dat is nog niet zo lang!! Ik moet zeggen dat ze er toppie uitzien hoor. (wou dat ik al zover was....) Ik kijk al een jaar lang op de site vol verbazig hoe mooi de baksels zijn :) En nu heb ik ook het virus te pakken, hahaha. Ik en een vriendin gaan in oktober een workshop volgen, maar zo creabea als ik ben kan ik het niet laten om alvast te experimenteren! Bedankt voor de tips!!!

Groetjes,
Bianca

Groetjes,
Bianca