1

Onderwerp: Fondantstrik

Hoi allemaal!
Over 11 dagen vier ik mijn verjaardag en ik wil voor die dag een taart bekleden met fondant. Nu ga ik voor het eerst een fondantstrik maken; Hoe lang van tevoren maken jullie de strik meestal? Ik heb begrepen dat het raadzaam is om hem een aantal dagen voordat je hem gebruikt te maken?

En ik heb geen icing. Waarmee kan ik hem het beste in elkaar plakken? Glazuur?

Bedankt alvast :D

Groetjes, Laura! :)

2 Laatst bewerkt door Lilypad (17-08-2010 18:50)

Re: Fondantstrik

Oh ja! En ik heb ook geen tylose. Hoe kan ik die strik dan toch mooi houden zonder dat hij inzakt? Ik werk met marshmallowfondant van de webshop.

3

Helaas maar de fondant die jij hebt hard sowieso niet uit, ook niet met tylose.
Je zult op zoek moeten naar andere fondant.
Bakels hard bijvoorbeeld goed uit en regalice dacht ik ook, zeker met tylose :)

Groetjes Melanie

4

Echt niet?! Heb ik weer!

En als ik zelf mmf maak volgens het recept hier op het forum?

Recept: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/2 … owfondant/

Wordt deze wel hard?

5 Laatst bewerkt door Kinke (28-09-2010 21:09)

Ik zat me ook net af te vragen, je kunt hem dus wel met alleen fondant maken? Ik wil nl. de taart zo eetbaar mogelijk houden.

Heb inmiddels het antwoord gevonden, het kan dus wel. er zijn ook zoveel topics over strikken/fondant/tylose  :D

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

6

En lijmen kan ook zonder lijm.  ;)
Je zou ook een heel klein beetje fondant kunnen verdunnen met druppetjes water. Er een soort vandikke pap van maken. Werkt ook zeer goed als lijm. :Y
En waarom nu al niet beginnen :Y

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

Ik maak (ben wel beginneling) mijn fondant altijd zelf.  Die vd webshop ik ik wel geprobeerd, makkelijk bij de hand, maar zelf gemaakte fondant vind ik lekkerder, hard goed uit, is goedkoper maar het kost je wel meer tijd. met tylose wordt het hard. Een strik heb ik nog nooit gemaakt maar wil er wel graag binnenkort eentje proberen.
Succes met de jouwe! :)

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

8

Als ik een strik maak laat ik de lussen ongeveer 3 dagen drogen op hun zijkant. Dan kan je hem de dag dat je hem nodig hebt in mekaar zetten. Tip: Maak altijd één of meer reservelussen.

9 Laatst bewerkt door Ottolien (29-09-2010 13:14)

Ik maak mijn (lussen) strik altijd met MMF van regalice en altijd zonder tylose :+ .

Ik maak wel altijd extra lussen omdat ze breekbaar zijn (maar toch ook nog wel iets flexibel). Je moet de MMF wel iets dikker laten dan normaal.

En ik weet het mensen zo hoort het niet, maar ook ik wil dat de strik eetbaar blijft en na proberen ging het goed, dus ik doe het nu altijd zo.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.