1

Onderwerp: Bottercreme

Ik ben een beginneling en heb nu 3 taarten gemaakt. Elke keer leer ik weer wat bij, maar wat mij niet lukt is om de botercreme te maken.

Ik maak deze 1:1. De creme blijft licht geel en hij wordt heel zacht als hij in de taart is verwerkt.
Wat doe ik verkeerd??

2

Re: Bottercreme

Ieieuw, 1:1 botercreme in je taart! Da's toch niet lekker.
Eén op één botercreme gebruik je eigenlijk alleen voor het afsmeren van de buitenkant, omdat er dan geen vocht in zit en je fondant/marsepein er niet van smelt.

Als vulling kun je beter de botercrememix van de webshop gebruiken, veel lekkerder. 100 g mix, 100 g poedersuiker en 250 g roomboter.

De boter moet je tenminste 10 minuten mixen, dan wordt ie lekker romig en wit. Het is juist niet de bedoeling dat het hard wordt.

I'm not fat, I'm just short for my weight

3 Laatst bewerkt door @ppeltje (17-08-2010 11:10)

Ik bak ook nog niet zo lang, maar evenveel grammen poedersuiker als boter mixen lijkt met niet al te moeilijk. Als het te zacht is, even in de koelkast en het is zo weer opgesteven!

Om af te smeren werkt dit prima, maar om te vullen vind ik dit echt niet lekker. Daarvoor vind ik de Swiss meringue botercrème veeeel lekkerder. (kun je ook mee afsmeren)
Kijk voor het recept hier: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … meringue)/

Succes!

Dat is toch een TAART waard!

4

Bedankt voor jullie advies.

Ik zal aanstaand weekend weer eens een taartje proberen en hopelijk lukt het nu wel.

Thanks.