1

Onderwerp: banketbakkersroom ipv custard, wat vinden jullie?

ik heb een opdracht gekregen, waarbij iemand vroeg om custard. Ze zei (omdat ik meteen bbr noemde), dat als ik dat bijna hetzelfde vond dat dat ook oke was, want ik heb niet zo'n zin om helemaal dikke custard te maken want gewone vla is een beetje te vloeibaar.
Vinden jullie dat ik gewoon banketbakkersroom moet doen? Is ook geel en smaakt ook naar vanille toch???? :D En lekkerder :P

Mijn website: Presentaart

2

Re: banketbakkersroom ipv custard, wat vinden jullie?

Volgens mij is custard echt een soort van vla en niet echt geschikt voor vulling, denk ik hoor

3

Sammy1972 schreef:

Volgens mij is custard echt een soort van vla en niet echt geschikt voor vulling, denk ik hoor

Ik heb ook eens gemaakt, bij mij werd het geen vla hoor, het werd de zelfde dikte als banketbakkersroom.

Ze smaken allebei het zelfde hoor, ik maak nu alles van banketbakkersroom, vond custard erg veel werk elke keer en je proeft geen verschil !!!!!!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

4

custard=supersimpel!

Gewoon melk met suiker koken en custard aanmaken met een beetje melk. even door laten koken tot het gebonden is en dan laten opstijven. De hoeveelheid custard bepaalt of je pudding of vla krijgt (staat op het pak). Persoonlijk vind ik het lekkerder dan die bbr die je maakt door het toevoegen van water; het is romiger. Ik maak vaak Flan, dat is custardpudding en dan gebakken in de oven, :9

Maar ik heb de custard nu al een paar jaar achter elkaar uit Frankrijk meegenomen, weet niet of de Nederlandse net zo lekker is!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!