1

Onderwerp: hoe begin ik

Hallo allemaal, ik ben al een tijdje geinteresseerd in het maken van die mooie kindertaarten en cupcakes... Hoe kan ik dit leren, moet ik dit van internet doen of bestaan er boeken. Kan ik een cursus volgen? En hoe lang duurt het voordat je een beetje een redelijk uitziende eetbare taart produceert?

2

Re: hoe begin ik

Welkom op het forum :)
De rubriek 'Ons kent ons' is bedoeld om je voor te stellen, dus wat over jezelf te vertellen. Niet voor vragen over het Bakken & Decoreren.

Mijn tip: begin eens met dit forum ;)

Maar ik ga je eerst verplaatsen naar de juiste rubriek
[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ga gewoon even lekker zitten, neem een kop koffie (uit zelf bescherming zou ik anavond niet beginnen meer) en ga lekker zitten lezen hier.
Begin bij de FAQ en ga zoeken met de zoekfunctie. Echt dan kan je al een hoop leren. Of de een workshop. Er worden er hier genoeg aangeboden in de juiste rubriek, maar ik weet ebven neit zo snel de naam.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Hoi Kissie,

Als je echt wilt weten hoe het "hoort" kun je beginnen met een workshop, die worden door het hele land gegeven.
Als je daar niet op wilt wachten en je hebt een beetje lef, dan probeer je het gewoon!

Ik ben begonnen met het bekijken van filmpjes op youtube en ben me gaan inlezen op internet. Zo ben ik ook op deze site en dit forum gekomen.
Vervolgens ben ik het gewoon gaan proberen.
Heb nu 4 taarten gemaakt (en het gaat steeds beter) en binnenkort hoop ik mijn eerste workshop te volgen hoe het nou eigenlijk écht moet.

Maar pas wel op ... voor je het weet ben je ook besmet met het taarten-bak-virus!  :lol:  :lol:  :lol:

Dat is toch een TAART waard!

5

beste Kissie,

mijn tip is, volg eerst een basisworkshop taart maken (die worden bij verschillende webshops aangeboden en ook hier op het forum kun je daar veel over vinden), je hoord daar vaak de do's en dont's wat betreft vullen en bekleden. van daaruit kun je verder werken.

ben ook zo begonnen en heb heel veel van dit forum geleerd. Een taart vullen en bekleden gaat mij nu redelijk af ben mij meer aan het orrienteren op het boetseren en ga hier binnenkort ook een ws voor volgen.
het is allemaal erg leuk om te doen, neem de tijd en veel suc6 :)

Groetjes Miranda
De kunst is om de taart zo te verdelen zodat iedereen denkt dat hij het grootste stuk heeft!!

6

oke en dan kan ik dan het beste beginnen met cupcakes of met taarten?

7

Ik ben zelf gelijk met taart begonnen en heb de cc's nooit meer onder de knie gekregen O-)
Die vind ik veuls te klein en te priegelig

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.