1 Laatst bewerkt door CupCakeKim (14-08-2010 12:14)

Onderwerp: eerste keer Royal Icing

Vandaag voor het eerst Royal Icing toefjes geprobeerd op CC's,
Op zich wel leuk om te doen, ik vraag me alleen af of je ook een smaakje kan geven aan Royal Icing? Want, ik vind het wel echt een poedersuikersmaak....

Gewoon wat variatie:
http://94.100.125.9/1057950001-1058000000/1057991701-1057991800/1057991722_5_RsSw.jpeg

http://94.100.125.2/1057950001-1058000000/1057991501-1057991600/1057991581_5_nLKO.jpeg

Mijn dochtertje (3) moest ook even helpen! zie onderste cc's:
http://94.100.125.22/1057950001-1058000000/1057991601-1057991700/1057991653_5_1nuZ.jpeg

Ik heb maar 1 spuitmondje gebruikt om dat het de eerstye keer was, even kijken wat het nou precies voor spul is...
Tips zijn welkom! Vooral over een smaakje!

Even nog een vraagje: Weet iemand wat de bedoeling is van Royal Icing, moet je dit eerst bijv. een dag laten drogen, of eet je ze direct?

Ook heb ik nog veel over, meer dan een halve spuitzak, kan ik dit bewaren, en hoe? Of kan ik er misschien schuimpjes van bakken?

2

Re: eerste keer Royal Icing

Ik vind ze er erg smakelijk uitzien! :P

Maar verder lees ik even met je mee  ;)

3 Laatst bewerkt door Wodan (14-08-2010 17:04)

Ik heb al royal icing gemaakt met citroensap, kersensap, aardbeiensap, chocoladepoeder, grenaldine, limonadesiroop (aardbeien, sinaasappel,. verzin het maar)....  :Y  :D
Goed voor een leuk kleurtje en een leuke smaak!

Ennuh.. Leuk gedaan die cupcakes!! :D

O ja, als er eiwit(poeder) in zit dan is het in een afgesloten bakje 2 dagen houdbaar in de koelkast...anders een week.

Je kunt er ook taarten en koekjes mee versieren..
En ook mee inkleuren als je de icing met water verdunt!
Ik ga straks nog wat foto's plaatsen van mijn werk van gisteren  :D

Voor koekjes moet je het er wel even een halve dag op laten drogen... voor cakjes is dat wellicht ook lekkerder..
Want anders neem je een hap en is het van buiten hard en van binnen nog zacht..

O ja...even een houten prikker ofzo in het toetje van je spuitzak doen...anders komt er niets meer uit...  :rolleyes:  :Y

4

ziet er leuk uit!!

5

Ziet er leuk uit,Royal icing wordt wel keihard dus ik hoop dat je er glycerine doorheen gedaan hebt anders breek je je tanden erop.
De toeven die je meestal op de cupcakes voorbij ziet komen zijn trouwens gemaakt van botercreme of cream cheese  :Y
Ik gebruik RI alleen om mijn taarten mee te decoreren in kleine hoeveelheden dus niet over de hele taart. Verder kun je er gewoon smaakjes aan toevoegen die je wilt hoor. Van RI kun je voor zover ik weet geen schuimpjes maken.

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

6

Dank jullie wel voor alle reacties. Ik ben er inderdaad achter dat toeven dus inderdaad meestal gemaakt worden met botercreme of een combinatie daarvan zoals Merengue Botercreme.

Ik vraag me dan ook af of ik deze mix voor Royal Icing ook kan gebruiken met boter om zo MB creme te maken?

Ik heb van mijn restje, bloemetjes gespoten om te laten drogen, die komen wel een keertje weer van pas als decoratie!

Tips en recepten of links daar naartoe blijven welkom! :Y

7

nee daar kan je geen boter mee gebruiken, ke kunt er wel glycerine roodoen en daardoor blijft de ri van binnen lekker zacht. en dan ipv toefjes spuiten bv een laagje over de cupcakes doen. Toen Tess mocht trakteren op school heb ik lolly cc's gemaakt en ipv een plakje marsepein heb ik dr een laagje ri overheen gedaan omdat kinderen dat vaak lekkerder vinden.  Bloemetjes ed kun je dr idd van maken en kijk es bij de taarten van Suuzzzzzz (site heet suikertaartjes) zij doet heeeeel veel met RI.
:thumb: Succes!

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

8

alleen als je het met verse eiwit gemaakt heb kun je het maar kort bewaren maar als je een mix hebt gebruikt kan je dit 2 weken bewaren, niet in de spuitzak maar even in een bakje doen. en het maakt niet uit of je het in de koelkast of erbuiten bewaard.

je kan inderdaad het beste figuurtjes of bloemetjes spuiten van wat je over hebt, deze kan je heeel lang bewaren, mits je ze droog houd en stofvrij natuurlijk.
ik doe er altijd vanille door, wel kleurloze anders krijg je een raar kleurtje ( hebben ze ineens van dr oetker bruine in plaats van kleurloze smaakstof,grrr)
en kleuren met gelkleurstoffen ipv met vloeibaar anders wordt de icing te dun.
hoop dat je hier iets aan hebt,
groetjes lizzie

www.koekiekoekie.nl. Koekje erbij?

9

Wodan schreef:

O ja, als er eiwit(poeder) in zit dan is het in een afgesloten bakje 2 dagen houdbaar in de koelkast...anders een week.

Lizzie zegt: alleen als je het met verse eiwit gemaakt heb kun je het maar kort bewaren maar als je een mix hebt gebruikt kan je dit 2 weken bewaren, niet in de spuitzak maar even in een bakje doen. en het maakt niet uit of je het in de koelkast of erbuiten bewaard.

ik heb even meegelezen over de houdbaarheid, ik vraag me dat ook vaak af bij producten, deze twee uitspraken zijn wel weer verwarrend... :rolleyes:

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles