1

Onderwerp: Wanneer marsepein droog?

Hai! Voor degenen die het gevolgd hebben, ik heb dus heel eigenwijs toch mn taart bevroren bekleed en nu is ie nat. Iemand een idee hoe lang het duurt voor ie een beetje droog wordt? Hij staat al bijna 5 uur te ontdooien in de doos in de koelkast. Neem aan dat ie wel goed droog moet zijn voor ik em decoreer met fondant?

2

Re: Wanneer marsepein droog?

hoi hoi,

Ik heb al verschillende keren een gedecoreerde taart in de vriezer gedaan.
Deze haal ik 24 uur voor het gebruik uit de vriezer en zet hem dan in de koelkast.
Verder niets aan doen.
Een half uur voor het aansnijden uit de koeling halen.
Mijn taart doe ik in een taartdoos of in een pedaalemmerzak in de vriezer, en zo moet je hem dan ook in de koelkast zetten.
Ik vind dit prima werken, en is makkelijk als je even niet zo veel tijd heb op het moment dat je de taart nodig heb.

Heel veel succes.
Groetjes,
Bianca

3

Ja maar ik had em dus onbekleed ingevroren, bevroren bekleed en toen werd ie nat. Kan ik em wel gewoon decoreren of moet ik wachten tot ie helemaal droog is (rond 12 uur morgen dan wss)...

4

Ik zou wachten. Tot nu toe zijjn alle zwetende taarten bij mij op gegeven moment uitgezweet. Niks anders op dan wachten tot hij van binnen wat meer op kamertemperatuur is. Ik weet niet wat voor vulling erin zit. Maar je kan hem ook wel buiten de koelkast zetten voor een paar uur en dan alsnog in de koelkast....dan gaat het wat sneller.

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

5

Mascarpone met aardbeien en mergpijpjesvulling met slagroom... Kan niet buiten de koelkast toch? Of evt op een zak ijblokjes zetten? Dat de binnenkant gekoeld blijft en de buitenkant kan drogen?

6 Laatst bewerkt door elisahholl (13-08-2010 16:31)

En waar ik vooral benieuwd naar ben... Wanneer is dat gegeven moment dat ie uitgezweet is? Na 12 uur? 24 uur? Of al eerder?

7

Iemand een idee? Taart staat nu op het aanrecht op een zak ijs... Hij blijft nat, twordt niet erger maar ook niet echt beter naar mijn idee...