1

Onderwerp: Noodkreet! bruidstaart lukt niet, wat nu??

:'( Kan wel janken, ow dat doe ik ook! Ben al heel de dag bezig om mijn roosjes op de bruidstaart bevestigd te krijgen en wat ik ook doe alles donderd er af en inmiddels zien mijn roosjes er ook niet meer uit! Wat moet ik nu doen? Ik moet om 19.00 uur de taart bezorgen en inmiddels ziet 1 van de 4 taarten er echt niet meer uit. Zie foto;s.
Wie kan mij helpen of wie uit Capelle wil desnoods mij thuis komen helpen want ik weet het echt niet meer :(

http://img.photobucket.com/albums/v731/eve1984/130820101628.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v731/eve1984/130820101629.jpg

May the cakes be ever in your flavor!

2

Re: Noodkreet! bruidstaart lukt niet, wat nu??

Waar plak je het mee vast, want het lijkt op BC?
Als je hele stevige icing maakt, waar je echt pieken mee kan maken, misschien dat dat helpt?

Ik zou je willen helpen als ik tijd had, maar ik heb vandaag ook een druk schema.

Fear can hold you prisoner, Faith can set you free.

:( wat rot zeg!!
kun je ze niet met sate prikkertjes vastzetten?

Ik zing mijn eigen wijsje!

4

dit is icing

He meid, wat een stress joh.
Aan mij heb je helaas niets, ik ga me niet wagen aan een bruidtaart.

Misschien een draperie ofzo, ipv rozen op de zijkant?

Groetjes Karine

6

Kun je ze niet met prikkers in de taart prikken? Misschien kun je eerst degene die op je plankje moeten liggen er neer leggen en daarna die er boven moeten pet een prikker erboven bevestigen.

Verder kan ik je vanaf hier ook niet helpen....maar ik wens je veel succes!!!!!!

Volg je hart...want dat klopt!

7

is er echt niemand die naar mij toe kan komen om te helpen want het lukt écht niet :(

8

Ik zou de rozen eraf doen en zoals Karine zei een drapage en daar een paar roosjes opzetten, wel opletten dat je een goede stevige icing hebt dat de roosjes blijven zitten.
Ik woon veel te ver ik zou anders wel gekomen zijn

Vele en lieve groetjes Nicole

9

Ik kan niet naar je toe komen...ook al zou ik je graag helpen. En ruim 50 km.....is misschien ook te ver om hierheen te komen met het hele spul.....

10

wat is een drapage?  :o

11 Laatst bewerkt door mniek (13-08-2010 12:59)

draperie bedoelt ze denk ik....

Ik heb even een voorbeeldje opgezocht voor je. http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=100871

12

Ik zou ook een draperie maken en de roosjes evt. met een prikker vast zetten.
Jammer dat ik je niet kan komen helpen maar wens je wel héél véél succes !!

13

Ja dat bedoel ....bedankt Monique  ;)
Dat zou een super oplossing zijn voor dit probleem, zo kan je al je vlekken wegwerken en dan kan je als nog je rozen erop zetten( ik zou ze niet meer op de zijkant zetten  i.v.m. het schuiven) ;)

14

heb je titel even aangepast :)

wat voor een soort icing heb je gemaakt? wqel royal icing neem ik aan? botercreme is ook icing en die kant en klare potten van de shop heten ook icing, maar is geen royal icing en wordt niet harde en kan dus het gewist niet dragen.
Voor zover ik het kan zien hebben je rozen een behoorlijke klomp marsepein onder de blaadjes, waardoor ze waarschijnlijk te zwaar zijn. Mocht je niet aan de prikkers willen, dan kun je er misschien een stukje vanaf snijden, waardoor ze platter en lichter zijn....

hoop dat het goed komt :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

15

ik heb royal icing gemaakt met eiwitpoeder, poedersuiker en een drupje water. probeer nu met tandenstokers de roosjes op hun plek te houden...

16

Je rozen zien d'r inderdaad behoorlijk zwaar uit. Ik denk dat daar 't probleem ook zit. Dus of je moet wat gewicht kwijt zien te raken en doen wat Tirza opperde. Of je gaat stapelen. Dus met de onderste beginnen en hierop verder bouwen. Hierbij moet je d'r natuurlijk wel voor zorgen dat de taart op een royaal onderbord (of stuk karton ingepakt met een mooi papiertje en transparante folie) staat.

En vergeet vooral niet: breath in .... breath out. Zonder deze routine wordt 't namelijk helemaal lastig :lol:

Good luck, 't gaat je vast lukken!

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

17

Probeer er voor te zorgen dat je royal icing echt dik is, dus als 'ie ook maar iets van vloeibaar is, dan nog meer suiker erbij!

Jacqueline

18

Oh wat moet jij je rot voelen. Ik zit ook veel te ver weg om je te helpen maar ik ga voor je duimen! Succes meissie

Groetjes Eline

19

Hoop dat je inmiddels al wat verder bent. Zo niet, wat je dan kan doen is zowieso de schade beperken door de taart schoon te vegen. Je rozen zijn niet zo beschadigd en wat Tirza zegt, lichter maken door een stuk van de onderkant af te halen.
De vlekken op je taart kun je eventueel maskeren door met een bladuitsteker blaadjes uit te steken (bv pastelgroen) en dit over de vlekken leggen. Krijg je een soort overlappend effect van blaadjes en rozen.

Succes en blijf kalm!

20

O jeetje meid wat afschuwelijk  :| Wat een stress zul je hebben. Ik kan je helaas niet helpen en ook niet naar je toe komen, woon in Limburg  :s Hopelijk heb je succes met de tips die je hierboven hebt gekregen. Ik wens je heel veel succes en zal voor je duimen.

Veel liefs Rafaëla

21

heb je ook nog kleinere bloempjes in die kleuren?
een beetje de taart schoonvegen en de kleinere bloempjes daarover plakken. Die zijn niet zwaar en en maskeren de boel zodat het net lijkt dat het zo hoort.

Sorry woon niet in de buurt... anders kwam ik gelijk!

succes en laat wat horen!

La vie est pour apprendre à aimer est partager l'amour

22

Is het je gelukt ?????

23

Jemig, heb het verhaal even gevolgd, jemig wat stresssvol   :s  Wel allemaal hele goede tips hierboven, hoop dat echt dat het lukt!!! Heel veel succes. Ik blijf je nog even volgen en voor je duimen !!!!!!  :)

Kun je er eventueel iets voorzetten, voor de vlekken, een bruidpaartje oid, of echte bloemen??? Zet hem op !!

Leven is het meervoud van lef! (loesje)

24

Nou dames, eindelijk is alles klaar (moet over een half uur weg) en is aardig gelukt. Heb een stuk van de bloemen afgesneden en met een cocktailprikker en met icing vast weten te zetten. Hopelijk valt het niet zo op in de zaal dat het een beetje een kliederboel is onder al die rozen. Foto's volgen snel!

Heel erg bedankt voor al jullie hulp en adviezen. Ik haal pas opgelucht adem als de taart staat (of is opgegeten ;))

25

Gelukkig :)  :)  :)  :) Blij voor je dat je het allemaal hebt weten te redden. Maak je geen zorgen over het aansnijden, heel vaak weten alleen de baksters wat eronder zit en zie je elk foutje omdat je het weet. Ze zijn vast heel blij met de taart :)  :)  Ben benieuwd naar de foto's :)