1

Onderwerp: Mag ik Patidess smaakjes opwarmen?

Hoi,
een vraagje over de Patidess smaakstoffen dus.
In België moet je goed zoeken achter andere smaakjes pudding (vla) dan alleen vanille en chocolade, en mijn zusje wil eens wat anders. Nu heb ik van het taarten vullen nog wel wat potjes Patidess staan in andere smaakjes, maar we vroegen ons af of je die eigenlijk mag opwarmen. Normaal gebruik ik die voor ijs en botercrème en zo, maar nooit "warm". Nu zouden we pudding maken van melk, suiker, maiszetmeel en eieren, wat laten afkoelen en dit dan toevoegen. Maar dan is het nog wel warm, want als ik de smaakstof er probeer doorheen te kloppen als hij te koud is, stijft hij niet meer op.

Iemand een idee?
Groetjes,
Anne

Re: Mag ik Patidess smaakjes opwarmen?

Ja, het kan namelijk ook door je biscuit of cupcake-beslag, dus dan zal dat ook wel kunnen :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Van de website van Patidess:

Het Patidess assortiment is op te delen in twee groepen:

Geconcentreerde vloeibare 'pasta's' voor het op smaak brengen van patisserie- en dessertproducten: mousses en bavaroises, (warme) sauzen, parfaits, slagroom, diverse vullingen voor taart, etc. De smaken zijn sterk geconcentreerd, u heeft maar weinig nodig. De dosering van de diverse smaken staat op de verpakking vermeld en ligt tussen 35 en 100 gram per kg op smaak te brengen massa. De producten bevatten géén kunstmatige kleurstoffen of conserveringsmiddelen.

Cupcakemix, versieringen, fondantglazuur voor het maken van leuke cupcakes. Maar ook verschillende andere mixen voor o.a. kapsel/biscuit, bavaroise en banketbakkersroom.

Anders even mailen met Patidess.

Ik denk dat het dus wel kan.

Bedankt voor de info. We hebben het dit weekend geprobeerd, en ik moet zeggen, kiwi-pudding is eens iets anders...