1

Onderwerp: Ingevroren vullingen, hoelang ontdooien?

Hoi, handig die lijst met vullingen die je kunt invriezen! Nu wil ik aardbeien mous en banketbakkers room gaan invriezen, maar hoelang duurt het voordat je zo iets ondooit..? Dus hoelang moet ik het er van te voren uithalen? En het wordt natuurlijk 1 bonk, dat moet je dan ook in 1 x opmaken zeker?

Gr Kelly

2

Re: Ingevroren vullingen, hoelang ontdooien?

Oh ik zie net in de lijst dat bij bepaalde dingen er (kan ook los ingevroren worden) Dit staat niet bij banketbakkersroom, betekend dit dat ik dit niet los in kan vriezen??

Gr Kelly

3

iemand..?  :rolleyes:

ik ben niet zo van het invriezen. het wordt idd een bonk.
bedenk ik me nu... zou het niet een idee zijn om het tussen bakpapier in te vriezen in de vorm van een taart die je er later mee wilt vullen... dan je kapsel snijden en hop de vulling er zo tussen.

banketbakkersroom nooit los ingevroren... weet t dus niet

liefs marieke

5

Ik vries ook wel eens restjes in en daarna maak ik dat wel in een keer op ja. Banketbakkersroom heb ik ook wel eens ingevroren, goed roeren/mixen als het ontdooid is (geldt voor alle ingevroren vullingen).

Ik haal het de avond tevoren uit de vriezer en zet het in de koelkast. Een uur voor ik het nodig heb zet ik het nog even uit de koelkast als het op basis van botercreme is, zodat het makkelijker te verwerken is.

6

fruitcake schreef:

Ik vries ook wel eens restjes in en daarna maak ik dat wel in een keer op ja. Banketbakkersroom heb ik ook wel eens ingevroren, goed roeren/mixen als het ontdooid is (geldt voor alle ingevroren vullingen).

Ik haal het de avond tevoren uit de vriezer en zet het in de koelkast. Een uur voor ik het nodig heb zet ik het nog even uit de koelkast als het op basis van botercreme is, zodat het makkelijker te verwerken is.

Oke!! Thanks, dan ga ik dat gewoon proberen. Ja daar dacht ik dus ook aan, moet natuurlijk ruimmmm van te voren. Kga het vanavond proberen :Y

7

Hallo allemaal,

Ik had aardbeinmouse ingevroren. Nu was het een beetje korrelig. Maa rik durfde het niet op te kloppen vanwege de slagroom. Dus heb het wel flink door elkaar geroerd. Maar hij bleef zo de smaak was wel oke maar toch niet zoals de andere keren dat ik het ingevroren had. Weet iemand hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen? Heb hem wel gebruikt omdat de smaak goed was. Maar ik proefde toch wel verschil met de vorige keer of vers maken.