1

Onderwerp: !beginnersvraag!:vulling idee met fondant?

hoi hoi allemaal,

ben druk aan het nadenken en deze computer staat dichtbij mn keuken:P

de vraag, kan ik orangecurd op de buttercream doen en dan gewoon
buttercream afstrijken en bedekken met fondant zonder dijkjes maken?
daar geen ervaring mee en ik wil niet teveel toeren uithalen met mn eerste taart....

zit geen melk in curd dus..

en hoe doe je dat dan, buttercream en iets anders erbij?
ik lees dat heel veel hier..

alvast bedankt!

La vie est pour apprendre à aimer est partager l'amour

2

Re: !beginnersvraag!:vulling idee met fondant?

De botercreme waarmee je afsmeerd en vult, zijn dat 2 verschillende botercremes?

De 1:1 variant (gelijke delen boter en poedersuiker) is geschikt om af te smeren maar zou ik echt niet aanraden als vulling.

De botercreme van de mix (uit de hebshop) is geschikt om mee te vullen maar niet om mee af te smeren.

Ik zou voor zowel de orangecurd en de botercreme een aparte laag nemen in je taart. Ik zou persoonlijk wel of een dijke maken van botercreme of de curd 2 cm vanaf de taartrand af houden en niet te dik erop doen zodat de curd dus niet in aanraking komt met het fondant.

Liefs, Zanoni

3

orangecurd hoef je, net als bij lemoncurd, geen dijkjes voor te maken. Ik zou er niet teveel van gebruiken, en ik zou een dun laagje onder de botercrème laag smeren. Dus net zoals je jam op een boterham smeert zeg maar, en dan een dikkere laag botercreme eroverheen. Dan zou ik de taart twee keer vullen.

Je kunt ook de orangecurd door de botercreme heen mengen, gewoon met de mixer. Je kunt het ook in twee aparte lagen doen, zoals Zanoni zegt.

Het is idd ook wel belangrijk dat je een lekkere botercreme neemt om mee te vullen, en afsmeren doe je met 1:1 botercreme (1 deel boter, 1 deel poedersuiker), dan smelt er zeker niets.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

bedankt, dat moest ik even weten.

kga het morgen uitproberen:)

La vie est pour apprendre à aimer est partager l'amour

5

Hoi,

Ik spuit nooit dijkjes, maak niet uit welke vulling, ik houd gewoon een klein randje langs de rand van het biscuit vrij van vulling en als ik alle delen van de taart weer op elkaar heb smeer ik de taart af met botercreme van de mix van de webshop. Met een paletmes smeer ik dan eigenlijk een klein beetje in de randjes. Nog nooit problemen mee gehad. Ik vul mijn taarten soms ook met dezelfde botercreme vaak met een smaakje erdoor en nog jam of lemoncurd (heeft de AH ook voor maar €1,17 !) niet te dik vullen want dan wordt het wel heel zwaar. Ook handig want dat hoeft niet perse buiten de koelkast al zet ik mijn taarten altijd in een doos of zo in de koelkast.

Succes, Groetjes Tamara

Leven is het meervoud van lef! (loesje)