1

Onderwerp: Cupcakes zakken.. hoe ken dat.

heej dames.. Gisteren heb ik vooraf proefje gedaan met cupcakes.

alles ging goed met mixen enzo... erin doen is wat lastiger..

Alleen ze kwamen er zo schreef eruit als een hoepeltje.. hoe krijg ik toch die mooie rechte cupcakes..

Iemand tips.

Owja.. Zijn de cupcakes ook nog vers als je ze een dag van te voren maakt?? worden ze dan niet oud bakken..

2

Re: Cupcakes zakken.. hoe ken dat.

Heb je een muffinbakblik? Daar worden ze wel recht in. Als je de papaiertjes los op je bakplaat zet krijgen ze allerlei vormpjes. Ik zet altijd de papiertjes in een muffinbakblik. Dan moet het lukken. Als je dat al doet kan het ook zijn dat je oven niet overal even warm wordt. Dan rijzen ze aan de ene kant sneller dan aan de andere. Als ze echt ingezakt zijn na het bakken dan waren ze misschien nog niet helemaal gaar. Dan kan je ze een paar minuutjes langer bakken.

Een dag van tevoren maken kan prima hoor.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

nee nog nooit een muffinblik geprobeerd. dan ga ik dat maar eens proberen. Dankje..

thx voor de tip.

4

Je kan CC's prima een aantal dagen bewaren hoor, zeker in een trommel ect, zolang je ze maar niet in de koelkast bewaard, dan worden ze wel snel oud.

Als je geen muffinbakblik hebt, kan je ook meerdere bakjes inelkaar laten, dan behouden ze ook hun vorm!

5

Ik had vandaag precies hetzelfde, oven op 175 graden hete lucht, cc's erin, hartstikke hoog gerezen ( net als muffins) daarna werden ze platter en uiteindelijk helemaal ingestort. Smaak is verder prima en de prikker was schoon na 18 minuten heb ze er zelfs 2 min langer in gelaten...

Iemand ervaring met de mix van funcakes? Moeten ze er dan toch nog langer in de oven??

Taartelijke groetjes, Renske
Mijn taartjes kan je bekijken op http://cakesforyou.mijnalbums.nl

6

na het bakken (in een muffinvorm) de cakejes nog een paar minuten in de oven laten staan met de deur op een kier. Dan koelen ze langzamer af en zakken ze minder snel in.

7

mariellecake schreef:

alles ging goed met mixen enzo... erin doen is wat lastiger..

Als je het beslag in een snoepzak doet waarvan je de punt hebt afgeknipt (of een spuitzak) dan kun je de CC's heel makkelijk vullen!

Liefs, Zanoni