1

Onderwerp: Vlindergebakjes Peggy Porschen

Hoi hoi,

Ik heb even wat te vragen. Die vlindergebakjes van Peggy Porschen; uit het boek Hoe versier ik een lekker koekje. Die lijken mij heel leuk om als traktatie te gebruiken. Nou zijn ze alleen geen van alle fan van marsepein. Nou gebruikt ze dat als laagje over de taart voordat ze in de fondantgalzuur gaan. (zo heb ik dat begrepen). Is die smaak echt fel of geeft het toch een beetje extra? Ook met die vulling; frambozenjam en abrikozenjam. Worden deze gebakjes zoet?of te zoet? Ik wilde eigenlijk een beetje een frisse vulling. Ik wil niet zo dat als ze het gebakje op hebben, erg 'vol' zitten. Heeft iemand deze gemaakt met precies zo het recept? Kan iemand mij nog wat tips geven voordat ik begin?
Ik hoop het,
Al vast bedankt!

Cathelijne

2

Re: Vlindergebakjes Peggy Porschen

ik heb het niet precies zo gemaakt, maar wil wel antwoord geven.
De marsepein is om het gebakje goed glad te maken zodat de fondantglazuur mooi glad wordt. Als je gebakjes hebt die al redelijk strak zijn van zichzelf kan je het ook zonder de marsepein doen, en anders kan je ook rolfondant eronder doen ipv marsepein, hier zit geen marsepein smaak aan, maar het wordt natuurlijk wel behoorlijk zoet met 2x suikerlaag (maar dat heb je ook met marsepein).
frambozenjam vind ik wel altijd behoorlijk fris, of aardbeienjam anders, dat is ook een beetje zurig dus erg lekker. Verder kan je eens bij de recepten kijken, of onder vulling zoeken, maar niet te dikke vulling want dan duw je het eruit bij het snijden, dus jam is misschien wel zo handig.
Ik ben zelf geen fan van abrikozenjam maar smaken verschillen.
Je kan natuurlijk kleine gebakjes maken, ik had laatst redelijk grote stukken van cake gesneden, en dat wordt wel heel machtig, misschien met biscuit doen, dan wordt het een stuk lichter. De webshop mix is erg lekker!!!

Succes ermee

Mijn website: Presentaart