1

Onderwerp: Vraag over fondant

Hallo allemaal,

Ben sinds kort bezig met cc versieren. Nou ben ik bezig om cc te maken met het thema boerderijdieren. Mijn vraag is kun je van te voren de dieren al maken van fondant? Of kan dat pas als je het op de cc plaatst.

Alvast bedankt  :)

2

Re: Vraag over fondant

dat kan van te voren wel hoor, is goed houdbaar spul, dat fondant.
wil je ze 3d of gewoon plat?

je moet ze iig niet in een afgesloten doosje bewaren, want dan blijven ze zacht.

ik weet niet wat je precies wilt, maar stel dat je de cc met fondant bekleed en je wilt de dieren IN de fondant, dus gladde afwerking, dan zou ik ze naderhand pas maken omdat ze dan nog zacht zijn...

succes!

La vie est pour apprendre à aimer est partager l'amour

kan wel van tevoren, maar fondant wordt wel hard...
ik vind het dan niet meer lekker om op te eten...
ik boetseer met marsepein..
hoop dat je hier iets aan hebt!

4

papillonne schreef:

dat kan van te voren wel hoor, is goed houdbaar spul, dat fondant.
wil je ze 3d of gewoon plat?

je moet ze iig niet in een afgesloten doosje bewaren, want dan blijven ze zacht.

ik weet niet wat je precies wilt, maar stel dat je de cc met fondant bekleed en je wilt de dieren IN de fondant, dus gladde afwerking, dan zou ik ze naderhand pas maken omdat ze dan nog zacht zijn...

succes!

Ik maak de dieren gewoon plat op de cc. Dan is misschien toch verstandig om ze naderhand te maken :)

Bedankt voor je reactie.

5

angelavanderploeg schreef:

kan wel van tevoren, maar fondant wordt wel hard...
ik vind het dan niet meer lekker om op te eten...
ik boetseer met marsepein..
hoop dat je hier iets aan hebt!

Bedankt voor je tip. Ik kan het alleen niet maken met marsepein omdat er een aantal zijn die dat niet lusten.

Groetjes, Natasja

6

je kunt van tevoren al de rondjes maken met de platte dieren erop. Deze leg je op een platte ondergrond, zakje eromheen en in een afsluitbaar bakje (bijvoorbeeld de schaaltjes voor de vleeswaren) en dan worden ze niet hard en jij kunt ze al in het voren maken.

Liefs, Zanoni

ik maak ze meestal van fondant met tylose, maar dat komt ook omdat het bij ons eerder decoratie is dan om nog op te eten, veel te zonde! :Y

daarbij is de rest van de taart al genoeg om iedereen te vullen. als het een taart met veel figuurtjes is probeer ik wel altijd iedereen er één bij hun taartstukje te geven.  ;)

like it...love it....till you just can't resist !!!!