1

Onderwerp: kleurstof verdunnen

Ik heb het nog niet gedaan maar lees dat sommige schilderen met de kleurstof door dit te verdunnen, met alcohol
sommige zeggen wodka, ik heb dat niet in huis en wel malibu kan dat ook?
of is water beter? dat lees ik ook

ik wil er randen van uitstekers iets donkerder maken bijvoorbeeld de rand van een blad,
of doen jullie dat op nog een andere manier?

alvast bedankt voor de reactie

Er is elke dag reden voor een nieuwe taart!

2

Re: kleurstof verdunnen

Als je alleen de randen donkerder of een andere kleur wilt geven, kun je dit beter "dusten".

Dat is poederverf met een zacht penseeltje aanbrengen.
Als je dat voor de eerste keer doet, doe dan (als je het penseeltje in de poeder hebt gedoopt) eerst op je hand of op een stukje  keukenrol de meeste poeder eraf halen, anders krijg je een overdosis op je werkstuk....gewoon even uitproberen.

Hoop dat je er iets aan hebt ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

3

Ik heb geen idee of het ook met malibu kan, volgens mij moet het blanke alcohol zijn. Zelf gebruik ik altijd een rejuvinator op non-alcoholische basis. De randjes kan je inderdaad het beste schilderen, dat heeft naar mijn mening het mooiste effect.

4

Siep schreef:

Ik heb geen idee of het ook met malibu kan, volgens mij moet het blanke alcohol zijn. Zelf gebruik ik altijd een rejuvinator op non-alcoholische basis. De randjes kan je inderdaad het beste schilderen, dat heeft naar mijn mening het mooiste effect.

Schilderen kan ook, (zelfs verdund met water) maar je krijgt niet zulke mooie overgangen als met dusten. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

5

Ik zou het ook dusten. Zeker bij blaadjes is dat mooier (vind ik).

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me