1

Onderwerp: Strik....

Hallo allemaal,

Ik heb me vandaag gewaagd aan het maken van mijn eerste strik! De fondant gsiteren voorbereid met tylose en dna vandaag aan de slag!
Nu is de fondant er brokkelig.... Hoe komt dit? Ik heb voor het uitrollen gewoon poedersuiker gebruikt. Daardoor?
Of komt het misschien om dat het geen "verse"fondant is? Het was een stukje wat over was, wat ik overigens wel goed ingepakt, in plastic folie en een bakje, heb bewaard.

Moet je daarna, net als altijd de poedersuiker er af halen met een kwastje met watre. (heb ik nu wle gedaan)

Groetjes, debby

"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift."

2

Re: Strik....

Van poedersuiker kan het wel iets droger worden. Ik denk dat je het even goed moet doorkneden. Of even een paar seconden (3 ofzo) in de magnetron, beetje crisco erdoor helpt ook wel. Ik vind poedersuiker altijd drama vanwege de vlekken. Ik rol meestal uit op een non-stick board, maar als je dat niet hebt, kun je misschien beter aardappelzetmeel of maizena gebruiken, dat vlekt niet zo.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Crisco? Wat is dat?
Sorry hoor, ben nog niet zo heel ervaren.... :o

4

Crisco is een soort plantaardig vet, je kunt het niet veel krijgen in nederland. Sommigen gebruiken er ook hard frituurvet voor, maar daar heb ik dan weer geen verstand van.

ik zou dan geen poedersuiker meer gebruiken, en 2 seconden in de magnetron doen en goed doorkneden.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

5 Laatst bewerkt door dvarekamp (07-08-2010 17:44)

Ik denk dat ik maar een potje crisco aan ga schaffen ;)
Wordt ook niet vrolijk van al dat poedersuiker overal! haha..
Ik heb wat reviews gelezen over crisco op d ewebshop, die klonken goed!

Dank je wel voor je tip!!

6

Crisco/Trex is absoluut onmisbaar om mee te werken!  ;)