1

Onderwerp: Met spoed advies nodig!

Hallo allemaal,

Ik ben begonnen met het maken van mijn eerste stapeltaart, deze moet zaterdag avond klaar zijn. Vanmorgen de taarten gebakken en vanavond al begonnen met de eerste laag te vullen en bekleden.
Nu mijn vraag;

Kan ik al de stokjes (steunen) in de taart zetten terwijl er nog geen volgende bovenop komt vandaag, dacht ivm uitdrogen ofzo dat dat misschien niet kan? (nooit aan gedacht dus!) ik ben bang dat als ik wacht met de steuntjes dat ik morgen misschien niet meer door de laag BC heen kom omdat dat dan hard is geworden! Ik laat hem ff uitharden in de koelkast vanacht had ik bedacht, of is dat niet nodig?

Mijn vulling van de eerste laag is, bc en vlaaivulling en dus afgesmeerd met bc.

Ik hoop dat ik snel bericht heb van iemand wat ik nou het beste kan doen......(ben een beetje onzeker nog  :o )

2 Laatst bewerkt door Christina (05-08-2010 20:29)

Re: Met spoed advies nodig!

Je kan nu al wel de stokjes erin steken hoor. Alleen even kijken waar de 2e taart precies komt. Ook morgen kom je best nog door de bc heen hoor, dus ook morgen kan prima.

Niet te veel stressen, komt vast goed!  :)

Oja, je staat alleen wel in de verkeerde rubriek. Heb ik even gemeld.

3

Bedankt voor je reactie!
Dan gaan we het nu alvast doen, omdat ik houten stokjes heb en kan mijn mannetje ze eventjes op maat zagen  :)  Nou dan komt het idd vast helemaal goed!

Ik wordt dan wel verplaatst neem ik aan...? (foutje, komt vast vd stress hihi)

4

Raad je ook aan hm in de koelkast te zetten? Zondag wordt ie pas gebruikt namelijk..... :/

5

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Als ie zondag pas gebruikt wordt, zou ik hem zéker in de koelkast zetten! Dan zondag wel een uurtje van tevoren eruit halen, anders staat ie te zweten waar de visite bij zit. Evt. even de ventilator erop.

succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

7

Oke, had zelf al bedacht dat de koelkast idd geen gek idee was, dus gister avond netjes in de koeling gezet (op laagste stand). :Y
Vanmiddag de middelste en top taart maken, als het klaar is zal ik een foto plaatsen! :thumb: