1

Onderwerp: Barbietaart in het "vooruit"maken

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, voor onze dochter die 30 juli 3 jaar wordt wil ik een Barbie taart maken.
Nou heb ik dat nog nooit gedaan en wil ik op tijd beginnen.

Ik heb al een plaatje hoe het moet worden.
Morgen kan ik bij de bakker het marsepein halen, ook de barbie is in huis en een patroontje voor het topje heb ik getekend.

Nou was ik van plan vrijdagavond of zaterdagochtend het kapsel te bakken en de botercreme te maken zodat ik dat zondagavond niet hoef te doen.

Nou had ik bedacht om het topje zaterdagavond vast te maken en op de pop te bevestigen, maar kan ik dit goed houden tot maandag of droogt het uit?

Ik hoop van jullie te horen.

Kirbie

2

Re: Barbietaart in het "vooruit"maken

Natuurlijk  kan je het topje vast maken, dat  wordt toch niet gegeten. Het zal misschien een beetje uitdrogen, maar daar zie je volgens mij niets van!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

3

misschien dan toch luchtdicht bewaren? soms lukt uitdrogen erg goed, maar soms wordt het hard en brokkelig en zou het kunnen breken. ik heb het al eens

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

4

Ik heb dit ook al eerder gedaan, barbie vast van te voren aankleden. Dat gaat prima maar je moet m niet laten uitdrogen hoor. Dan heb je kans dat sommige onderdeeltjes afbreken zoals catherine al zegt (schouderbandjes, bijv). Gewoon in een in een plastic doos met deksel of plastic zakje bewaren, die barbie met topje.

Botercreme kun je idd een paar dagen van te voren maken (wel even goed op kamertemperatuur laten komen voor je het gaat gebruiken). Je kunt het zelfs invriezen.

Ook je kapsel kun je goed van te voren bakken, ik vries ze zelfs vaak speciaal in omdat ik de smaak dan beter vind (hij wordt dan smeuiger, tip van Inge van de webshop!). Wil je dan niet, gewoon in een plastic pedaalemmerzak op kamertemperatuur bewaren.

Succes! Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

Bedankt voor jullie tips!! Daar ga ik gebruik van maken.

Ik ben zo'n rare die als het huis vol visite zit alles piekfijn schoon en opgeruimd wil hebben.
:rolleyes:  wat me natuurlijk ook tijd kost. Zeker met 2 kleine kinderen die het laten lijken alsof er iedere dag een bom ontploft is.

Ik denk dat ik het kapsel inderdaad ga invriezen als dat smeuiger wordt, ik vind het altijd vrij droog.

Ik zal het popje aankleden en in folie inpakken en dan in een tupperware doosje doen, dan moet het toch goedgaan.

Doeg!!

Kirbie

6

Bien schreef:

Natuurlijk  kan je het topje vast maken, dat  wordt toch niet gegeten. Het zal misschien een beetje uitdrogen, maar daar zie je volgens mij niets van!

Dat was hier nou het lekkerste van de hele taart. op de avond van haar 3de verjaardag vorige week heeft mijn dochtertje heerlijk in zich zelf gekeerd het topje van haar prinses zitten oppeuzelen. schitterend hoe ze dat heel rustig en genietend zat te doen.