1

Onderwerp: Nou heb ik ook nog wel een vraagje.....

:D  Ik heb hier net gelezen hoe ik mijn taart hoger krijg en hoe ik er een regenboogtaart van maak. Dat ga ik dus morgenvroeg direct uit proberen.

Jullie kunnen het allemaal zo duidelijk uitleggen, dan heb ik ook nog wel een vraagje. Ik krijg mijn taarten nog niet zo mooi rond of vierkant bekleed. Snap je...de  hoeken zijn gewoon niet zo strak als bij sommigen die ik hier zie.....

Gister had ik een taart in de oven en riep mijn dochter ineens: Kijk mam hij is hoog maar nog plat...we waren zo trots we hebben staan dansen....tot tien minuten later...toen stond ie bol....

nu gooi ik hem vanuit de oven direct op de kop en dat helpt!!
Maar toch krijg ik hem nog niet zo mooi als jullie??

Hebben jullie nog meer van die geweldige tips???

ik slok ze op hoor!!! :Y  :Y

Groetjes en alvast bedankt!!!

louise

2

Re: Nou heb ik ook nog wel een vraagje.....

Je kan de onderkant boven laten dus dan blijft de taart op zijn kop staan.
En ik heb laatst de bovenste plak op zijn kop op de taart gelegd zodat je zeg maar de zachte biscuit bovenop hebt

3

oke, ja dat is inderdaad ook wel een goeie....thnx!!!

4

Bij het bekleden altijd de onderkant als bovenkant gebruiken. Dus daar waar je taart in het bakblik heeft gezeten die gebruik je daarna als bovenkant, zo heb je hem altijd recht en strak.

Voor het strak bekleden van een vierkanten taart: Beginnen met de hoeken, eerst alle hoeken doen en dan pas de rechte stukken.

5

:rolleyes: ja dat doe ik dus altijd...de hoeken als laatst :nooo nu niet meer dus. Dank je wel!

6

Mijn grootste tip is youtube, daar staan heel veel how to's over hoe je een taart moet bekleden.

Ik gebruik ook altijd de onderkant als bovenkant. Als ik de taart heb gevuld en aan het afsmeren ben, dan vul ik de onderste rand gewoon op met botercrème. Zo krijg je een super strakke onderkant.

8

na het bakken even een zware broodplank erop dan verdwijnt die 'bobbel' en idd  de onderkant is de bovenkant, succes !!

9

bij mij helpt dit altijd:

Oven op 135 graden verwarmen, bak erin en 10 minuten laten bakken, dan verhogen naar 150 graden, weer 10 minuten en dan verhogen naar 160 graden weer 10 of 15 minuten. Hij gaat bol staan maar zakt daarna ook weer iets in. Dan is hij bijna gaar.
Na de oven gelijk op zijn kop op de plank.

Soms trekt er lucht in de randjes (bij de bakpannen) dan laat het randje zeg maar los. Dan laat ik de bakvorm na de oven eerst even staan, leg ik er een op maat geknipt bakvel in en druk ik het biscuit gewoon plat met een andere bakpan (die kleiner is ;) )
Dan laten afkoelen in de pan en later pas omdraaien, probleem opgelost

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!