Onderwerp: Tylose gebruiken

Ik heb vandaag tylose gekocht en hoe kan ik dit het beste gebruiken? Ik wil een grote strik met lussen maken en dus rolfondant met tylose nemen. Maar hoeveel heb ik nodig en hoelang moet ik de rolfondant met de tylose laten liggen en hoelang moet ik de strik hard laten worden?

*Benieuwd naar het daily life van deze keukenprinses? www.esmeraldaversnel1991.web-log.nl*

Re: Tylose gebruiken

ik gebruik altijd een theelepeltje per 250 gram, is voor mij voldoende. Voor het uitharden is dat per merk fondant verschillend. Die van ballina moet dagen drogen terijl die van bakels binnen 1 dag goed hard is.

succes

En hoe moet ik dit dan bewaren?
In een plastic zakje of gewoon zonder iets?

*Benieuwd naar het daily life van deze keukenprinses? www.esmeraldaversnel1991.web-log.nl*

4

Het wordt vanzelf hard..... en ook behoorlijk snel! ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

Maar ik ga het morgen pas gebruiken, moet het dan in folie? zonder folie? in de koelkast? En kan ik het morgen dan gewoon pakken en gebruiken?

6

Fondant dat je (nog) niet gebruikt ALTIJD verpakken, anders wordt het hard.
Ik verpak mijn fondant altijd in vershoudfolie ( 2 keer) en dan doe ik het in een afsluitbare emmer, maar je kunt hiervoor ook een hersluitbaar zakje gebruiken.

Je kunt het ook invriezen. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

7

Je kan ook ff kijken op tartacadabra.com, héle handige how-to voor strikken........

Maar ik bedoel.. ik heb net tylose door mijn fondant gekneden en hoe moet ik het nu dan bewaren? Gewoon in een boterhamzakje?

9

Keukenprincessie schreef:

Maar ik bedoel.. ik heb net tylose door mijn fondant gekneden en hoe moet ik het nu dan bewaren? Gewoon in een boterhamzakje?

Huh? Dat stáát hierboven toch?!

Allememaggies......  :x

Annelies schreef:

Fondant dat je (nog) niet gebruikt ALTIJD verpakken, anders wordt het hard.
Ik verpak mijn fondant altijd in vershoudfolie ( 2 keer) en dan doe ik het in een afsluitbare emmer, maar je kunt hiervoor ook een hersluitbaar zakje gebruiken.

Je kunt het ook invriezen. ;)

Ja maar Annelies had het niet over fondant met tylose.. daarom..
Want ik bewaar de rest ook gewoon in een boterhamzakje :)

11

Keukenprincessie schreef:

annelies zegt dat net :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

12 Laatst bewerkt door annick67 (03-08-2010 23:09)

Sorry maar je moet écht zelf ook wat kunnen (be)denken!!!

Zoals bijvoorbeeld dat Annelies het (ook) heeft over fondant MET tylose.....
:x  :x

Ik bewaar mijn fondant mét tylose net zoals zónder tylose; in afgesloten zakjes, luchtdicht (dát is belangrijk met tylose, anders wordt het snel kéihard). Meerdere 'stukjes' ook nog in een luchtdichte bewaardoos voor het makkelijke.

Je kan toch niet verwachten/denken/hopen/etc. dat men het voor je gaat spellen, je kan ook nog de zoekfunctie gebruiken.

13 Laatst bewerkt door Keukenprincessie (03-08-2010 23:12)

Tja maar misschien kunt u óók bedenken dat ik dit voor het eerst doe en dus geen weg of steg weet met dit soort dingen... Maar als het teveel gevraagd is...

De zoekfunctie had ik al gebruikt, maar daar werden ook wat antwoorden gegeven die in het vage bleven...

14

Dan nog; Google, YouTube, etc. etc..

Genóeg ruimte in de wonderlijke wereld van het internet om te zoeken én te vinden over dit soort onderwerpen.

Zoals gezegd werd het antwoord op je vraag al gegeven. Dat jij het niet leest/ziet/wil zien....tja......  :x

Ik verdwijn beter uit dit topic.  O-)

Ach voor sommige mensen is het ook moeilijk om NORMAAL antwoord te geven. Ik ben net begonnen met taarten maken en heb bij sommige dingen wat info nodig en ik ben echt wel zo slim om overal te zoeken maar ALS HET NIET GOED WORDT UITGELEGD kan ik daar ook niets aan doen. Maar in ieder geval HARTELIJK BEDANKT voor je VRIENDELIJKE antwoord!

16

:lol:  :lol:  :lol:

Ik zal je nog eens antwoord geven...... want tussen mijn kritische noten heb ik (en anderen met mij!) dat wél gedaan!!!

Je werkt op mijn lachspieren..... dat is dan weer wel leuk! Dank daarvoor......  :D

Voor de rest: welterusten, morgen weer fris en fruitig opstaan!

Ik weet niet wat je denkt dat ik ben maar ik ben geen klein kind meer. Je kan iemand die een BEGINNER is gewoon NORMAAL antwoord geven. Dit forum is er voor iedereen dus ook voor mensen die er nog geen verstand van hebben. Dat jij nou alles al weet moet je zelf weten maar als iemand om hulp vraagt kun je dat gewoon geven en ook NORMAAL antwoord geven maar blijkbaar is dat tegenwoordig allemaal teveel gevraagd....

Mensen met geduld zijn tegenwoordig ook ver te zoeken... helaas!

18

Wíst ik alles maar......... ab-so-luut niet!  :+

Toedeloe......  :Y

Ooh wat is het hier gezellig  :lol:  :lol:

Ik heb antwoord op wat ik zocht :Y

Toedeloe   ;)

20

Hahahahaha hou Annick!! Hoe is het met je?? Ik zie dat je uit Gouda komt?! wat leuk! ik woon vlak in de buurt! ;) Houden jullie het gezellig?!

Het leven is kort, dus geniet er daarom extra van!