1

Onderwerp: Hoe 'plak' je de fondant op elkaar?

Hoihoi,

ik ben nog niet zo lang bezig. Heb wel al wat taarten met fondant bekleed (wat goed gaat, gelukkig).
Maar als ik nou een 'puzzel' maak, hoe krijg ik die puzzelstukjes aan elkaar geplakt? Want nu probeer ik met wat water, maar dat is geen succes. Vooral als het aan de zijkant van de taart moet zitten, schuift het snel naar beneden.
Heb ook al eens wat fondant warm gemaakt, zodat het vloeibaar wordt en het daarmee geprobeerd, maar dat is 1 grote plakboel.

Misschien is het een hele stomme vraag, maar ik heb echt geen idee hoe het moet!

Alvast bedankt!

Groetjes Femke

2

Re: Hoe 'plak' je de fondant op elkaar?

uuuh... schuift naar beneden ????

heb ik nog nooit gehad, gebruik je soms heeeel veeeel water ??

je kan evt. een beetje tylose met water = lijm gebruiken.

Maar ik plak zelf gewoon met een beetje water, gaat prima !?

3

Ik weet niet hoeveel water je gebruikt, maar je moet echt heel weinig gebruiken. Het is meer wat aantippen.

Anders kun je ook wat tylose in een beetje water doen, en dan heb je tylose lijm, dat kun je in een potje wel een tijdje bewaren. Maar ook hier gebruik je weinig van.

Succes ermee!  :thumb:

Groetjes San

4

Ah, ik zie dat Marinina ook al geantwoord heeft hihi.  ;)

Groetjes San

5

Haha, ik gebruik niet zo heel veel water, hoor! Maar als ik het alleen aantip, dan blijft het niet plakken....
Maar goed, ik ga deze week nog eens proberen.

En die tylose, kan ik dat ook op de website bestellen? of hoe komen jullie daaraan?

Groetjes Femke

6

gewoon bij de webshop idd !! :Y

7

Of een klein bolletje fondant oplossen in (kokend) heet water, af laten koelen, en dan heb je ook eetbare lijm.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

8

Goh, ben dus niet de enige  :D
Heb verderop ook ergens een vraag geplaatst over plakken.
Lukt mij dus ook echt niet met water. Het blijft los...
En brokkelt jou puzzelplaatje ook omdat het te snel droog wordt? Of ben ik daar wel alleen in :lol:

9

hoe klein is dat bolletje fondant om op te lossen in kokend water??
ik plak nu met een beeeeetje water.

Groetjes Christa!

10

even uittesten hoeveel je nodig hebt :Y beetje tylose toevoegen aan je bolletje werkt ook goed:

http://www.lindyscakes.co.uk/LindysWonk … kesDVD.htm
Bij minuut 4 heeft ze het over lijm :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs