Onderwerp: weer een leerzame taart, dit keer een tas.
Tja nog een hoop te leren.
Mijn leerpunten van deze keer: fondant in de juiste vorm laten drogen. (de schoen had ik in onderdelen laten drogen; dat werkte bij mij niet)(mijn eerste schoen scheurde omdat ik em niet goed ondersteunt kreeg)
Eenmaal droog is het lastig lijmen.
niet te dik vullen.
botercreme niet met vulling laten samenkomen; (ik denk tenminste dat ie daarom begon te smelten)
Ik vond mijn bc trouwens vrij zacht, ondanks dat ie (ontdooit) uit de koelkast kwam. Voordeel dat ik wel de binnenkant van het biscuit kon smeren, zonder kruimelen! Maar hij mengde met de vlaaivulling.
Ik had ook nog een tiara geprobeerd, maar ook deze sneuvelde. Waar mijn fondant normaal plakt als wat, wilde het nu niet hechten! En uiteindelijk scheurde het.
Iemand nog een tip om het fondant (zonder beschadigingen) los te krijgen van mijn tafel? Ik gebruik crisco en het gaat al iets beter, maar niet geweldig. Moet ik het net als marsepein tussentijds "los" halen?
Zo das een heel verhaal!
Wat vinden jullie ervan?

. Ik heb een strookje zwart aan de ene zijkant voor de helft ingekerft en aan de andere kant ertussen gekerft. (hoop dat ik het duidelijk omschrijf)
Als je die koopt, heb je NOOIT meer last van plakken!! Aan je ondergrond tenminste