1 Laatst bewerkt door xxcaroline (02-08-2010 17:01)

Onderwerp: Vrolijke zomertaart

Gisteren heb ik samen met mijn zus mijn tweede taart gemaakt. Best spannend, want het was voor mij de eerste keer dat ik het kapsel zelf ging bakken. Gelukkig is het goed gelukt, aan één kant een klein beetje ingezakt dus de taart is een beetje scheef geworden maar ik ben er niet minder blij mee ;)
Gevuld met mokkaslagroom (wat trouwens ook was mislukt, slagroom wilde niet stijf worden, maar smaakte prima!) en bbr.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs223.snc4/38485_1426271628864_1594993815_998936_5126003_n.jpg

Heeft iemand trouwens nog tips tegen het inzakken van het biscuit?

2

Re: Vrolijke zomertaart

een vrolijke taart geworden!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

leuk!

4

Leuke taart!
Wellicht moet je het biscuit een minuut of 5 langer bakken, om het inzakken tegen te gaan. En als je m gaat vullen en bekleden eerst omdraaien, zodat de strakke onderkant boven ligt.

www.wenskoekjes.nl voor koekjes naar wens en workshops!
Groetjes, Wendy

5

Bedankt voor jullie reacties!

Wendyke, dat is nog eens een handige tip, de onderkant is natuurlijk veel strakker als de bovenkant. Bedankt!

Is het ook nodig om de taart, als de baktijd voorbij is, nog even in de oven te laten staan (als de oven uitgezet is natuurlijk) of kan ik de taart meteen uit de oven halen om af te laten koelen?

Het inzakken komt waarschijnlijk omdat de biscuit niet helemaal gaar was, is mij ook wel 's overkomen, en de tip is inderdaad al genoemd: langer bakken en dan met een sateprikker even checken of ie gaar is.
Dan kan je 'm direct uit de oven halen.

Vergeet ik bijna te zeggen dat je een lieve taart hebt gemaakt!

Mijn taartjes zijn hier te bekijken!

7

Wat een super mooie taart!

-------------------------
Groetjes Chantal

8

Bedankt allemaal!

Ik had al met een satéprikker gekeken of de taart gaar was en deze kwam er schoon uit. Ik heb alleen in het midden geprikt, en de zijkant was ingezakt, dus misschien was de zijkant inderdaad nog niet helemaal gaar. Volgende keer wat beter opletten!
Nu eerst zondag cupcakes proberen te maken en dan volgende week een taart voor de verjaardag van mijn zus. En dan maar meteen voor het eerst een lussenstrik proberen te maken. Spannend!