1 Laatst bewerkt door Xaar (02-08-2010 10:34)

Onderwerp: Suicide by chocolate bruidsproeverij

Naar aanleiding van mijn doornroosjetaart kwam ik in contact met een aanstaand bruidspaar. Na wat heen en weer mailen hebben we een datum geprikt om te komen proeven.
Het verzoek was veel roze, met wit en goud. De vulling moest chocolade zijn, biscuit vulling alles :)

Het resultaat:
De bloemetjestaart is gevuld met chocoladebotercreme en hazelnootpasta.
De rozestriktaart is gevuld met vanillebotercreme(roze) met aardbeienjam
De wittehartjestaart is gevuld met chocoladebotercreme en frambozenjam
http://94.100.114.12/1040800001-1040850000/1040831701-1040831800/1040831706_5_YHK7.jpeg
Het paar was zo blij en enthousiast bij het zien van de taartjes. Ze vonden ze ook heerlijk en willen dat ik hun taart ga maken.
Het worden de laatste 2 vullingen en dan voor 160 p taart. Dus het wordt een 3 laags stapel en 5 snijtaarten.
http://94.100.114.17/1041300001-1041350000/1041338101-1041338200/1041338136_5_8C_Y.jpeg

Spannnnnund, het is mijn 1e bruidstaart :)

2

Re: Suicide by chocolate bruidsproeverij

Wat cool!!! Je hebt ook wel mooie taartjes gemaakt hoor! Gefeliciteerd!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

3

Zeker mooi, maar ik begrijp je titel niet! Zelfmoord?

Jacqueline

4

Dank je :)
Moet er even bij vermelden dat het mijn eerste keer met fondant was
Ik heb Ballina paste to cover vanille gebruikt. Fijn in gebruik en de smaak is ook goed.

5

De titel.... tsja dat was een term die ik een keer hoorde toen ik een chocoladetaart had gemaakt. Zooo veel choco...

6

Ok.... nu is het duidelijk!

Jacqueline

7

fijn :)

8

erg mooie taartjes

When someone asks if you'd like cake or pie, why not say you want cake and pie?

9

prachtig. Ik heb op mijn site een chocoladetaart die ik als titel heb 'death by chocolate' dus ik snapte meteen wat je bedoelde hahaha.

je taarten zien aan de binnenkant ook erg lekker en mooi uit. Je fondant is wel dik zie ik, maar daardoor krijg je natuurlijk zo'n mooi beklede bol, geweldig

10

Wat een mooie taartjes.... :thumb:

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

11

geweldig mooie taartjes, fijn dat je de bruidstaart hebt binnen gesleept  :D

12

Zoooo... ik wil ook een stuk!! Ziet er mooi en LEKKERR uit. Inderdaad Suicidle

13

Prachtige taartjes!

14

Mooie taartjes en meeeeeen wat een calorieën zeg... blij dat je ze niet allemaal moet opeten.
Binnenkant ziet er heerlijk uit, wel wat dik fondant inderdaad, maar dat is persoonlijke smaak

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

15

Ik dacht ook waaaw wat eenmooie strakke bolletjes,die wil ik ook,maar dat zul je wel zo krijgen doordat je de fondant een stuk dikker hebt dan ik het doe?
Hoe ik ook afsmeer,krijg ze nooit mooi strak

Maarre het zijn wel hele mooie en die chocobiscuit ziet er ook erg lekker uit,ga ik toch eens proberen

If life gives you lemons, make lemonade!

16

Bedankt voor de leuke reacties!!!!
De foto's vertekenen wat, de 2e met mn telefoon gemaakt. Alleen die met het relief was heel dik (maar dan ook veel te dik  :D ...al vond het bruidspaar het juist lekker zo hahaha).Ze zijn wel redelijk dik afgesmeerd (ook roze bc gebruikt) De andere zijn toch redelijk dun bekleed. Dit was de 1e keer dat ik fondant in mn handen had.
Het paar wilde het liefst alleen maar chocochocochoco en zo zoet mogelijk. Mijn glazuur stond al op springen als ik er naar keek maar zij vonden het precies goed zo.
Het chocobiscuit was echt super. Ik heb het ook geproefd en het is echt heel lekker. Ik had een hoop verhalen gelezen dat het droog zou zijn of niet lekker zou rijzen maar met de mix van funcakes is het helemaal perfect gegaan. Ik was super tevreden want het ging in 1x goed. Kan het jullie echt aanraden. Met een vulling in een contrasterende kleur zoals de vanillebotercreme(roze) ziet het er ook heel erg leuk uit van binnen. Ik denk dat ik hem zelf met een frissere vulling zou doen, kersen ofzo  :9

17

Wat een prachtige taartjes!

18

wow, ziet er heel mooi uit!!! en klinkt heerlijk :9