1

Onderwerp: letters maken

Hoi

hoe krijgen jullie die letters zo strak.... Ik heb verschillende tappits/ vormpjes ervoor maar ze komen er niet strak uit. wat is jullie advies?

groet

2

Re: letters maken

Hej,

Ik doe altijd flink wat tylose door de marsepein of fondant. Dan leg ik hem even in de koelkast zodat hij behoorlijk stevig wordt. Het wordt een beetje kauwgom achtig.

Ik druk dan mijn letters uit, marsepein erg dun uitrollen, dan even heen en weer drukken met je uitsteker. Net zolang tot hij plakt aan de mal. Dan draai ik de mal om en verwijder overtollig marsepein. Dan druk ik de letters uit (ik heb alleen maar letters met uitdruk systeem, dus ergens anders geen ervaring mee) en die letters plaats ik direct op een foampad. Hier laat ik ze even droger zodat ze wat steviger zijn en daarna plaats ik ze op de taart.

Hoop dat je er wat mee kan!

3

Ben het niet met bovenstaande eens..

Fondant of marsepein hoeft nl. NIET in de koelkast.
Marsepein werkt sowieso niet met tylose erdoor. (zo goed als niet)

Je rolt een strookje fondant uit (bij voorkeur fondant omdat dit uithard en marsepein minder) dit laat je een 5 minuten liggen zodat het wat hard is.
Dan duw je de tappit erin. Je schuift heen weer en verwijderd met een vinger of tooltje de rafels.

Dit laat je weer effe liggen en dan sla je met de tappit tegen de tafel en de letter is eruit, je kan de letter er ook uit halen dmv een kopspeld  of naald-tool.

Daarna even laten liggen zodat ze goed hard worden.

4

Nou bij mij werkt het altijd wel hoor met marsepein! En ik doe het in de koelkast omdat het dan wat sneller gaat...

Het enige nadeel van tylose vind ik de smaak... Het wordt een stuk minder lekker... Dus de laatste tijd probeer ik het zonder te doen maar is veel meer gepriegel, vooral kleine letters en dan letters als de s ofzo, die blijven moeilijk in model

5

Kijk even deze filmpjes, wellicht helpt dat je
http://www.youtube.com/watch?v=IfuxL2PqoVA
http://www.youtube.com/watch?v=cyS7msb1 … re=related

Je kunt heel veel op you tube vinden   :Y

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties