1

Onderwerp: Advies nodig: bewaren van cupcakejes!

Goedemorgen,

Dit wordt vast mijn laatste vraag over de cupcakejes voor de verjaardag van mijn dochtertje!
Ik heb zaterdag de vulling gemaakt (botercreme met aardbeiensaroma en jam). Van de week zijn de versieringen gemaakt.
Ik hoef dus vandaag alleen de cupcakejes te bakken, te vullen en te bekleden met de kant-en-klare-bekleding.
Alleen wat daarna te doen?
Op de site lees ik van alles over bewaren wel of niet in de koelkast en wel of niet luchtdicht verpakken.
Ik heb hier geen cupcakedozen of taartdozen. Ook heb ik -nog- geen grote plastic bak om luchtdicht te verpakken. Ik heb wel twee kartonnen dozen bij de winkel meegenomen waar ik ze in zou kunnen doen om ze vervolgens met plastic af te dekken. Maar is dit voldoende?
In de koelkast gaat het sowieso niet passen, maar als het moet... dan vast wel. Maar van de koelkast gaat de fondant toch erg glimmen?
Zoals je merkt: erg veel vragen...
Wie kan mij advies of tips geven??

Groetjes, Fraddia

2

Re: Advies nodig: bewaren van cupcakejes!

als ik mijn cupcakes vul met jam en daarna bekleed met marsepein kan ik ze max. 3 dagen (buiten de koelkast) bewaren.

N-Joy Cakes

3

En doe je ze dan in een doos of bak?

4

Ik zou ze gewoon in een kartonnen (taart-)doos bewaren, ze waren voor morgen toch?

5

inderdaad gewoon in een kartonnen doos of als je deze niet heb een pedaalemmerzak eromheen (werkt bij mij ook erg goed altijd)

N-Joy Cakes